Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De hvide blomsterhøns!  (Læst 9362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: De hvide blomsterhøns!
« Svar #15 Dato: 30 Juli , 2011, 22:22 »
Det er lidt skægt Danny, at du har fået 10% hvide i år... for det har jeg osse  ;)

Offline Lomo

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
« Svar #16 Dato: 31 Juli , 2011, 09:42 »
Jeg har ALDRIG haft hvide blomsterhøns.....!

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 31 Juli , 2011, 10:05 »
Jeg har først fået dem i år, og jeg går ud fra de er kommet fordi jeg har skiftet hanen ud. Hanen kommer fra dig Lomo, så måske dukker de op hos dig på et tidspunkt osse  ;)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #18 Dato: 31 Juli , 2011, 10:47 »
Kan man måske lokke en af jer til at sætte et billede på af sådan en hvid hane? Og er det godt eller skidt med sådan en i flokken?  :)
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Lomo

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
« Svar #19 Dato: 31 Juli , 2011, 11:06 »
Du har åbenbart fået dyr fra andre end mig, kan jeg regne ud...

Og nej,- det er absolut IKKE ønskeligt med hvide dyr i flokken.

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 31 Juli , 2011, 11:09 »
Jeg har 3 høner som ikke er fra dig Lomo, de 2 haner samt 4 høner er fra dig.... for mig er det altså ikke et problem der er hvide imellem, men jeg ville naturligvis aldrig bruge dem til avl.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #21 Dato: 31 Juli , 2011, 11:24 »
http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?pid=6544#top_display_media

Havde sådan en en gang.. Er det det man betegner som hvide? Havde sidste år en anden hvidlig. ikke med samme aftegninger, men mere guld agtig.

Jeg syntes de var meget flotte. Men desværre det forkerte køn.
0,1 puttemor i minderne.
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

karina dj

• Gæst
« Svar #22 Dato: 31 Juli , 2011, 11:35 »
Hvid er HELT hvid  ;)

Tror min den ene har et par enkelte lyse gyldne fjer, ellers er det hvid all over...

I denne flok ser man den ene hvide i baggrunden, og det andet billede er af den hane jeg regner med har givet de hvide gener videre ??? (dog i en meget ung udgave)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #23 Dato: 31 Juli , 2011, 11:44 »
Ved ikke om det er din hvide med nougatfarve også, der har givet det gen videre?

Mon ikke også de mørke bærer det gen? Havde en sort/brun grønne halefjer og hvide spidser.. Som befrugtede den anden blomsterhønes æg. Fik da en hvid mere, bare mere guld. Fik ikke nogle billeder af ham desværre. Men det var dem, der var mest interessante for dem jeg måske kunne have lokket til at få høns.

Så tror altså ikke det er de "hvide" der bare alene bærer det "gen"

Men skal ikke kunne sige det, for er slet ikke inde i det avl og genetik  :D Så tror jeg stopper inden jeg kommer for langt ud, hvor jeg ikke kan bunde..
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

karina dj

• Gæst
« Svar #24 Dato: 31 Juli , 2011, 11:49 »
Jeg aner heller ikke et dyt om de gener, men tænkte bare der var mulighed for det idet nogle nævnte blå på blå. Jeg havde nemli 2 høner, nu kun 1, der ligner ham en smule...så de kunne måske ha givet hvid tilsammen. De var/er lyse havde osse grå/blå i sig.

Måske er det svært at se på billedet, men hanen er grå/blå på hals og hoved  ;)

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 31 Juli , 2011, 11:50 »
Den anden hvide som osse ses på billedet med gyldent i er utrolig køn... jeg skal ha' taget et bedre billede af hende  /o

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #26 Dato: 31 Juli , 2011, 12:46 »
Der er et par billeder i mit galleri her, og flere billeder i galleriet på min hjemmeside
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 31 Juli , 2011, 12:50 »
Jeg har ALDRIG haft hvide blomsterhøns.....!

De første hvide kyllinger jeg fik var efter en hane fra dig. Men det er måske noget med et bestemt gen i dobbelt dosis.
Jeg har nu også skrevet sammen med et par stykker fra nogen genbanker i Sverige som også sommetider får helt hvide kyllinger. Så helt ukendt er det altså ikke.

Lige for at få det hele "på det rene" så har jeg heller aldrig avlet videre på de hvide dyr, da jeg heller ikke ønsker disse dyr i flokken.
Dog ved jeg ikke hvad man får ud af dem.

Egon: Var det ikke noget med at du avlede videre på nogle hvide?
Hvad fik du ud af dem?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #28 Dato: 31 Juli , 2011, 22:28 »
Jo jeg prøvede med et kuld fra min hvide hane sammen med et par sort/hvide høner, og der kom absolut INGEN hvide i det kuld, så hvordan det arvemæssigt hænger sammen med de hvide ved jeg ikke. Og nu stopper jeg med blomsterhønsene. de 2 sidste haner (hvide) bliver slagtet i løbet af de næste 2 uger. Jeg skal have plads til sorte landhøns.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk