Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hegn over gården?  (Læst 5700 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mew.

• Passiv bruger
hegn over gården?
« Dato: 27 Juli , 2011, 15:56 »

NU er jeg ved at have fået bygget mit hønsehus, og jeg har et spørgsmål ang. gården...

Jeg har ikke mulighed for at lukke hønsene ud og ind og ville egentlig overdække hele gården, men som I kan se har dimensionerne grebet lidt om sig (for de skal jo have det godt) så der er rimelig mange kvadratmeter at overdække.

Det bliver ret dyrt at få net (jeg kunne læse herinde at man kan finde volierenet til 11,25 kr kvm)
Måske skulle jeg købe stormasket hønsenet, men kan man få det til at hænge....

HVor meget af det ville I overdække? og hvad er mon den billigste løsning?
Kan ræven (det bæst) mon nemt forsere det hegn jeg har nu ? Det er lidt over 2 meter.

Håber I vil komme med lidt erfaring og gode råd, for nu er jeg nået så langt og det ville være ærgeligt hvis mikkel kan komme ind.
 ;D Mew

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: hegn over gården?
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2011, 16:14 »
Mit svar er kontakt: Wulff og Co. i Esbjerg, tlf. 75 12 14 00.

Jeg har købt net hos dem til at overdække 77 m2 - det går fint. Har sat to stolper inde midt i gården, til at holde nettet oppe. Det er billigt hos dem (syntes jeg) og meget nemt at arbejde med. Og de er vildt flinke og hurtig levering i de mål du ønsker.

Jeg tror ikke på at det vil blive godt med hønsenet over - tror det er for tungt trods alt, samt svært at få op og hænge.
« Senest Redigeret: 27 Juli , 2011, 16:28 Fra Enevoldsen »
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline anndorte

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2011, 16:26 »
Jeg har også god erfaring med Wullf & Co i Esbjerg. Min hønsegård er ca 7x8 meter og net til overdækning stod i 600 kr incl forsendelse.
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juli , 2011, 17:01 »
Tak, de vil jeg gøre /o

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Juli , 2011, 17:05 »
Jeg har det grønne tynde net der bruges til at dække over jordbær og lign. Det er let at strække ud og koster næsten ingen ting.
Det eneste problem er når det bliver fyldt med sne,det kan strække sig en del, men ved meget sne går det itu.
Venlig hilsen
Eva

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #5 Dato: 27 Juli , 2011, 22:53 »
Jeg har net som kan strammes rigtig meget ud . Tror det er noget målnet, men det er dyrt. Har fundet sandkassenet, som kan købes i mål efter ønske, og det ligner mit rigtig meget Jeg er utrolig glad for mit, for det er stormasket, så sne kan falde igennem til vinter uden at ødelægge det.
Her er et link til det jeg har fundet som ligner mit meget, til 22 kr. pr kvm. http://www.bue-net.dk/index.php?cPath=17_808
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 28 Juli , 2011, 07:21 »
Jep, jeg bruger også "fiskenet", mit er bare fra den øvre del af vestkysten http://www.strandbynet.dk/velkommen.aspx  ;)

Jeg gav ca. 450 kr. inkl. fragt for 40 m2 med en maskestr. på 6 x 6 cm.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #7 Dato: 28 Juli , 2011, 09:38 »
Jeg bruger bare det net som America forhandler. Det er 5x10 meter med 10 cm masker, til kr.352,-  = kr.7,04 pr. m2
Har godtnok Wulff & Co, Esbjerg, indenfor 10 min kørsel, men har altid været godt tilfreds med det net fra America, når jeg skulle holde Skaderne væk fra mindre kyllinger. Hos mig tør Skaderne ikke gå gennem dette net med 10 cm masker. Dertil kommer at der ikke lægger sig sne på dette net med så store masker. Jeg har tidligere brugt net med mindre masker, og det forårsagede at alt træværk blev kvast at snetryk.
« Senest Redigeret: 28 Juli , 2011, 09:40 Fra Rudy, Schæferholm »