Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: staldchock hvor tit?  (Læst 5426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
staldchock hvor tit?
« Dato: 26 Juli , 2011, 23:39 »
hej nu hvor min hane har kalkben har jeg sprayet med staldchok i 3 dage nu- på ben og i rumpen på mine høns og også på siddepinde.
Hvornår skal der begynde at ske en forskel på hans ben? ???
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: staldchock hvor tit?
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2011, 23:53 »
Det tager sin tid. Nok får du bugt med miderne med det samme, men den skade der er sket (kalkdannelserne) tager det en del tid at komme af med. Jeg kan ikke sige hvor lang tid, da jeg tror det er meget forskelligt fra individ til individ, og afhængigt af hvor plaget dyret var, da behandling blev påbegyndt. Samt hvordan der behandles. Staldchok slår miderne ihjel men gør ikke noget for at blødgøre skæl og fjerne kalkdannelserne. Brug af fede cremer og madolie virker, både mod miderne og til at blødgøre allerede opståede kalkproblemer, men selv her vil det tage tid at få benene tilbage til normalt udseende.

Det vigtige er at behandling igangsættes tidligt.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2011, 01:25 »
Ikke mere staldshok, der er vist ikke mere levende på den, efter den behandling  ;D
Som Erik siger, kan staldshok ikke gøre andet end at slå miderne ihjel, og så skal benene smøres med tykt fedt creme/salve, så de uheldige mider der har overlevet bliver kvalt, og benene kan nyde godt af smørelsen og blive pæne og glatte, efterhånden som kalkdannelserne bliver bløde og falder af, du kan tage en børste der
ikke hverken er for hård eller blød til at skrubbe lidt på benene, så bliver de klar til det du nu vælger at smøre med
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #3 Dato: 27 Juli , 2011, 23:37 »
Er fluespray og staldshok det samme? Syntes når jeg søger på google, så kommer der også fluespray frem. Er lidt i tvivl om min den ene brahma har det, så vil jo gerne give hende en tur også.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Juli , 2011, 23:48 »
staldchock er en insektspray, og der er en flue på fronten af flasken- så jeg tror nogenlunde det du ser på er det samme  ::)
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Juli , 2011, 23:57 »
Okay. Takker.  :D
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 28 Juli , 2011, 06:41 »
Ja, det er det samme, hos Matas hedder den f.eks. Insektfri
Det virksomme stof hedder pyrethrum og det aktive stof er et udtræk af krysantemumplanten, som er uhyre effektivt mod et bredt spektrum af skadelige insekter. Det virker øjeblikkeligt, og når det har gjort sin virkning, nedbrydes det inden for 24 timer og påvirker derfor ikke miljøet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 28 Juli , 2011, 11:25 »
Det må jeg lige hente med det samme. De har det vel også i foderstofforretningerne? Er nu næsten sikker på den ene brahma har kalkben. Hvis jeg sprøjter ALT træ (siddepinde) overalt, Skifter halm i redekasser og skolder dem ( de er af plastik) skal jeg så gøre mere?
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 28 Juli , 2011, 12:56 »
Jeg har fået det råd fra erfarne avlere, at pensle siddepindene med lugtløs petroleum en gang i mellem, så skulle hverkan kalkbensmider eller blodmider kunne bevæge sig fra det ene til det andet dyr.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 28 Juli , 2011, 13:08 »
Det lyder faktisk rigtig nok. Det må jeg også lige have fat i. Takker.  ;D
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter