Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: erfaringer med andehytter søges  (Læst 2022 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
erfaringer med andehytter søges
« Dato: 23 Juli , 2011, 11:43 »
Jeg skal i morgen hente de første dyr af mit nye fjerkræhold. Det er 3 løbeænder og jeg behøver vist ikke fortælle at jeg glæder mig som en vild  ;D
Vi har indhegning, men skal jo i eftermiddag have bygget dem et hus så de kan komme i læ og ly for den danske sommer  ::)
Mit spørgsmål er nu om I har nogen erfaringer med om ænder foretrækker en bestemt type hus? Skal der sættes vindue i så der er lidt lys udefra? Har de noget imod at man bruger ståltag så det måske larmer når det regner? Vil de have bund i eller er det ok for dem at gå på den bare jord (selvfølgelig med strøelse i)? Vi har tegnet forskellige typer hytter og ens for dem alle er at vi vil kunne flytte dem. Dels for at vi kan bosætte dem hvor vi finder det praktisk men også for at de ikke skal bo et sted de har smattet helt op til mudder. Et uden bund er nemt at rengøre for så er det bare at flytte det til et nyt sted og bare tage det gamle strøelse med en greb.

Ja alle gode råd omkring dette kommende byggeprojekt modtages med kyshånd.

Offline maja1981

• Bruger
Sv: erfaringer med andehytter søges
« Svar #1 Dato: 29 Juli , 2011, 00:33 »
vi har efterhånden lavet mange ande huse :)

har moskusænder.

vi laver alle på en stor palle så de er til at flytte og komme strøelse i.

og har både med ståltag og alm. tagplader. (ingen forskel at se)

det ene hus som er meget lukket (kun to åbninger de kan gå ind ad) det bruger de til at ruge i.

de er gladest for dem der er meget åbne, hvor der kun er tag og sider, men hvor hele fronten er åbent.
dem bruger de meget om dagen og hvis der er meget sol at ligge i skygge.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.