Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er hun Ok ?????  (Læst 3995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene J

• Passiv bruger
Er hun Ok ?????
« Dato: 22 Juli , 2011, 08:47 »
Den ene af mine brahma kyllinger ser lidt forkommen ud. Hun vil ikke ud af huset, sidder bare i et hjørne og nærmest gemmer sig. Hun vil ikke spise de undulatfrø jeg tilbød hende, sidder bare og sigger smålyde. Har undersøgt hende og der er ingen sår. Da jeg vende ryggen til et øjeblik prøvede Brahma hane kyllingen at træde hende ( de er klækket d.4 april ), kan det være at det er lidt for voldsomt for hende ???? Kan jeg tage hende ind i en kasse, give hende lidt fred, ro, varme, lidt mad og vand og så sætte hende ud til de andre igen i morgen ??
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Er hun Ok ?????
« Svar #1 Dato: 22 Juli , 2011, 09:34 »
det er altså et svært spørgsmål! Jeg har høns, der tager en off-dag engang imellem. Hvad med at give den lidt hønseguf og måske skærme af, så den har fred for de andre lidt? Jeg ville ikke tage den ind for sig selv, men gør det du selv har det bedst med. Høns kan klare en hel masse, men når først de ser syge ud, er de VIRKELIG syge, og så er det ikke så sandsynligt, at det bliver godt igen.

god bedring med hende og held og lykke
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2011, 09:39 »
Jeg ville også skærme af, så hun kan få lidt fred og så håbe på, at det bare er en off dag, måske synes hun, at vejret er lidt hårdt ved hende.

Hyg lidt om hende med fristende godbidder og fred. Kan du sætte varmelampe op, vil hun helt sikkert have godt af det. Fred, varme og lidt godt at spise  /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Juli , 2011, 10:27 »
er du sikker på han vil pare sig med hende og ikke "bare" hakke efter hende jeg har oplevet at mine kyllinger "slås"  og så finder de sig en syndebuk og hakker efter den istedet for hinanden.
lige nu har vi en kyllinghøne fra april der hakker efter 2 nye hybrider- de må ikke komme ud og hygge sig ... så måske er det hakkeordningen?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 Juli , 2011, 10:39 »
Lyder godt nok forkert ??? Har du kigget efter om hun ikke har utøj eller er en smule forkølet ???
Hvis det ikke er det ville jeg personligt tage hende væk fra ham og give hende et par dage til at komme sig.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 Juli , 2011, 10:41 »
Jeg siger også varme. Det kan gøre underværker. Har flere gange plejet sløje høns og store kyllinger i kyllingemoderen en dag eller to - så kan de være helt friske igen.
Mvh Marianne

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #6 Dato: 22 Juli , 2011, 11:17 »
Hej Lene

Nu kender jeg intet til Brahma...

Men kyllinger, er normalt fredet i Skatteklasse A+, Selv for en Hane..

Så det er højst utænkeligt, at hanen havde parring i tankerne...

Så jeg tror jeg vil læne mig lidt op af Dværgpapegøjerne...

Så hanen tror altså, din kylling er " SYG " og er en " FARE " for flokken, og derfor vil han gøre " KÅL " på kyllingen....

Så altså i den situation, vil jeg sige, som dem med de måske knap så raske slagtehøns.... Er du i tvivl... Må den arme kylling lade livet. Om ikke for andet, så for at beskytte resten af hønsehuset.

M.V.H.... Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 22 Juli , 2011, 11:25 »
Men kyllinger, er normalt fredet i Skatteklasse A+, Selv for en Hane..

Så det er højst utænkeligt, at hanen havde parring i tankerne...
Benny, min ene maranhanekylling har allerede "øvet" sig i at træde sine søstre. Det begyndte han på allerede da han var 2½ måned gammel ;).

@Lene: God bedring med kyllingen. Jeg ville også give varme og lidt ekstra lækkert at spise.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #8 Dato: 22 Juli , 2011, 12:24 »
Hej Tanja

Ja OK... Børn legede også tidligere, både læge, og far, mor og børn...

Alt sådan noget, som voksne forhindrer dem i, i dag... På grund af de voksnes forskruede sexuelle tankegang...

Jeg forstod det her, som en voksen hane, og en lille kylling....

Og en voksen hane, vil i min terminologi, ikke give sig i kast med en kylling....

Derfor vendte jeg mig til dværgpapegøjernes barske verden... Sygdom straffes med døden, omgående... Hårdt, men når man kender til deres sociale livsmåder, så også den eneste måde, de kan beskytte flokken på...
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 22 Juli , 2011, 12:42 »
Tak for alle svarene.

Jeg har sat en afskærmning rundt hende og givet hende en smule hønseguf.
Jeg syntes det virkede som om hun havde en forstørret kro, så jeg skyndte mig at læse alt jeg kunne herinde om netop det, og har så været nede og givet hende lidt madolie med en engangssprøjte, men da jeg fik hende op i armene var der ikke rigtig noget at føle foran på hende ( men hun spiste da godt nok olien  :) ) og hun havde spist lidt af hønseguffen.

@ Jean : jeg har undersøgt hende og der er intet utøj på hende og hun hverken nyser, snøfter eller hoster.

@ Benny : den hane der prøvede at træde hende er på hendes alder, fra 4 april

Mht varme har jeg pt ikke mulighed for at sætte en lampe op i høsehuset, da der først kommer strøm derned når vi bygger hus nr. 2 her i løbet af sommeren
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 Juli , 2011, 07:29 »
Her til morgen fandt jeg hende død bag afskærmningen. Godt at det gik hurtigt, når det nu skulle være.
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 Juli , 2011, 07:33 »
Nåh det var synd  *t
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste