Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æggene klækker ikke..?  (Læst 8469 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
Æggene klækker ikke..?
« Dato: 21 Juli , 2011, 16:14 »
Eii nu har min silkehøne ligget på æg i 22 dage. Det ser ikke rigtig ud til der sker noget, når jeg klikker på ægget er der ikke noget der pipper igen.. (har dog ikke prøvet med dem alle) Men hvor længe må hun ligge der endnu.?

Og hvad hvis der ikke komme kyllinger, så har hun ligger der forgæves i 3 uger  :( Stakkels Magda..
Med silkehønen Magda :)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Æggene klækker ikke..?
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2011, 21:59 »
Nu spørger jeg nok utrolig dumt  <G Men bær over med mig, for jeg kender dig jo ikke ;D Men nu ER det vel befrugtede æg? <G Det lyder som om du kun har en enkelt høne :D

Men lad hende lige få et par dage mere, og er der stadig ikke kyllinger, så skynd dig at få fat i nogle daggamle, som hun kan få :)

Ellers vil hun nok gå af reden om 7-12 dage...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2011, 22:07 »
Hun kan sagtens finde på at blive liggende i uger endnu, i forventning om at der sker et eller andet. Og det er jo lidt synd for hende.

'Daggamle' kyllinger i denne forbindelse kan godt være op til ca en uge gamle. Du lister dem under hende om aftenen når det er ved at blive mørkt og fjerner samtidigt æggene.

Held og lykke.

Mvh
Erik Andersen

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #3 Dato: 22 Juli , 2011, 13:14 »
Nej jeg er nemlig ikke 110 % sikker på de er befrugtede, da jeg skilte mig af med den gamle hane til fordel for en ren silkehane, han var været på både hende og den anden silkehøne, men om han "kan noget" ved jeg selvfølgelig ikke. Det er både hendes egne æg og den anden silkehønes æg hun ligger på..

Eii skal man gå ud og slå et i stykker og se om der er noget..?
I onsdags var det 21 dage siden de blev lagt under hende..

Min anden høne fik udruget kyllinger for 7 uger siden, det var dog den anden hane...

Offline Alexander Patrick Harholt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 Juli , 2011, 14:02 »
Du kan en anden gang når hun går fra reden for at spise tjekke alle dine æg ved at lyse dem på 6-8 dagen alt afhængig af om det er meget lyse eller mørke æg du har, hvis du ser en lille mørk plet igenne ægget er de befrugtede, Normalt går hønen fra reden hver dag efter 6-8 dagen for at spise og drikke i lidt længere tid end i starten hvor hun bliver på reden flere dage og hold endelig øje med at hun går på samme rede igen, hvis du har flere reder, ellers risikerer du at miste dem alle. Min egen har det med at gå på andre reder når hun har spist, da hun ikke kan kende forskel på dem. Så du må være en rigtig hønemor og holde øje. God ide med daggamle kyllinger.
Hilsen

Alexander

Hvid La Fléche

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 22 Juli , 2011, 14:38 »
Det er klogt at vente med at lyse æg til 9 - 10 dag, der er ikke mange førstegangslysere der kan se noget fornuftigt før  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #6 Dato: 22 Juli , 2011, 21:32 »
Hmm der var en der var en flænge i som vi klækkede ud, det var en kylling som var gået til. Det var helt sort og stank. så den har jo ihvertfald været befrugtet, og så er de andre vel også.?

de flyder også når jeg laver vandtesten.. Tør ikke slå flere ud hvis der skulle være en kylling indeni..

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 Juli , 2011, 22:46 »
Mine silkeæg klækkede først på 23 dagen og de 3 følgende dage.
Så der er håb endnu. :)
Held og lykke med dem.
Hilsen Jeanette

3.3.o Sølvildtfarvet stor silke
o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 23 Juli , 2011, 06:41 »
At de flyder, viser at luftblommen er stor, det vil den under alle omstændigheder være, hvis et æg er ruget i tre uger, for der sker en fordampning gennem skallen.
På nuværende tidspunkt burde der "være kontakt" med kyllingerne inde i æggene, men som andre skriver, kan der være forhold, der gør at de først klækker indenfor nogle dage.
Hvornår regner du 1. dag fra? Jeg tæller altid den dag, skrukken får æggene som dag 0.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 23 Juli , 2011, 19:20 »
der er nogen æg der godt kan ligge under skrukken i mere end 21 dage. , og en rugning kan godt tage 21,5 dag i stedet for som for det meste 20,5 dag.
Ved ænder kan rugningen godt variere en hel del dage alt efter race. Det gælder måske også for høns.
JMO

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #10 Dato: 24 Juli , 2011, 11:02 »
Øv der var intet i nogle af dem. I morges havde hun selv hakket en af æggene i stykker, så jeg slog dem ud én efter én, men det var bare store æggeblommer.. Hun så ikke ud til at have lyst til at ligge mere på reden, så hun er blevet sat ud til de andre høns igen.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #11 Dato: 24 Juli , 2011, 12:26 »
Det er en god ide at lyse æggene efter 8-10 dage.Så havde du undgået at vente i 3 uger på ingenting. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.