Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk høne  (Læst 5412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
Skruk høne
« Dato: 19 Juli , 2011, 07:47 »
Jeg har en skruk Kochin dværg, som har ligget uden æg i ca. 17 dage. Jeg har ikke plads til flere kyllinger, og vil egentlig helst hun bare bliver normal igen. Jeg har idag taget hende af reden og lukket ind til hønsegården så hun går i haven med de andre, og det er selvfølgelig frustrerende for fruen. Er der nogen blid måde at afskrukke en høne på. Kan man evt. lægge æg under hende når hun har ligget så længe, så kan jeg jo ruge ud for en anden eller sælge kyllingerne.
Hilsen Michael.

« Senest Redigeret: 19 Juli , 2011, 08:54 Fra Michael Flinker »
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Skruk høne
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2011, 08:14 »
Der er vist ikke nogen blid måde at afskrukke en høne.

Nogen har talt om i tidligere tråde. At sætte hønen under en spand, med lidt vand og mad i en 2-3 dages tid. Så skulle hun være afskrukket.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 19 Juli , 2011, 08:18 »
Jeg har en skruk Kochin dværg, som har ligget uden æg i ca. 17 dage. Jeg har ikke behov for kyllinger, og vil egentlig helst hun bare bliver normal igen. Jeg har idag taget hende af reden og lukket ind til hønsegørden, og det er selvfølgelig frustrerende for fruen. Er der nogen blid måde at afskrukke en høne på. Kan man evt. lægge æg under hende når hun har ligget så længe, så kan jeg jo ruge ud for en anden eller sælge kyllingerne.
Hilsen Michael.

...eller hvad med at give hende nogle daggamle kyllinger, så hun kan få glæden ved at være mor *p. De store kyller kan du jo så sælge, når skrukken ikke gider dem mere.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2011, 08:50 »
Den med at sætte hønen under en spand forstår jeg ikke helt. Jeg kunne godt forsøge at sætte små nyudklækkede kyller under hende om aftenen hvis det er noget hun gerne vil. Jeg kunne også lægge rugeæg under hende, men tænker at hun så kommer til at ligge meget længe når hun allerede har ligget 17 dage.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Juli , 2011, 09:31 »
Så synes jeg du skal vælge kyllingerne  :) Det bliver hun glad for. Jeg prøver lige og se om jeg kan finde tråden om afskrukning
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2011, 09:38 »
Jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt, men Søs har beskrevet det i denne tråd.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=4281.msg36843#msg36843

To be or not be skruk

Spande metoden.

Da jeg søgte lidt på afskrukning. Stødte jeg på at nogen havde haft en høne til at ligge i 40 dage, så du kan evt. godt forsøge dig med rugeæg.

God fornøjelse  :)
med venlig hilsen
Kate

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 Juli , 2011, 10:02 »
der er en gammel tråd om afskrukning under en sort spand http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=1907.msg14664#msg14664
Venlig hilsen
Eva

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Juli , 2011, 10:29 »
Godt så, så blev jeg da vist lidt klogere idag. Spandemetoden. Den krævede lige et par kopper kaffe, og et rundstykke, så er den godtaget. Jeg har indtil videre åbnet til redekasserne igen, så min skruk har lagt sig fornøjet igen efter at have fået en håndfuld korn. Jeg vil lige overveje om den skal have nogle rugeæg, idag eller om den skal have murerbaljen over hovedet. Jeg har endnu ikke prøvet at have kyllinger og børnene og jeg kunne da godt tænke os den oplevelse. Vi har desværre bare været på ferie i 14 dage hvor den har været skruk det meste af tiden, så vi er lidt sent ude.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 19 Juli , 2011, 10:40 »
jamen Michael...når I ikke har prøvet det før, så er det da oplagt, at I skal have kyllinger, både høne og I mennesker kan sagtens nå at få den fornøjelse med i år. Daggamle vil vel være at foretrække, hvis I kan finde nogle...almindelig skrukrugetid har hun jo næsten overstået.

Hønen laver alt arbejdet med pasning..og I kan nyde dyrene /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14