Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT  (Læst 44825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #90 Dato: 27 August , 2008, 21:29 »
Nøj hvor har du knoklet med de skrukker  :) hvor er det skønt med sådan et resultat - fuldt fortjent  <I
Og så må du gerne lægge billeder ind, så vi kan se hvad alt dit arbejde har givet  :D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #91 Dato: 27 August , 2008, 21:38 »
Jeg synes jo ikke jeg har knoklet, jeg går jo bare og hygger mig med mine små, men sådan er det jo, når man laver noget man kan lide. Min kære husbond rejser også en del, og så er det rart at have andre levende væsner i huset.
Hvad med dig, Dorte? Fik du nogle daggamle til din?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Indianer

  • Gæst
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #92 Dato: 28 August , 2008, 01:00 »
Hvor er det bare skøn læsning.. Tillykke med de små. <D <I

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #93 Dato: 28 August , 2008, 18:07 »
Her er så mine fantastiske syv små kyllinger

Jeg knaldede det 8. æg i dag efter at have lyttet og haft det i vand, og ganske rigtigt, det må have været ubefrugtet, for det lignede bare et almindeligt æg med blomme og hvide, det lugtede ikke engang grimt.
Alle kyllingerne spiser fint og drikker også vand, de har allerede spist fintklippet græs. Jeg kan mærke at skrukkerne savner græs, så de er blevet håndfodret med græs i dag  :D
Jeg har lige et spørgsmål, jeg vil gerne have gjort lidt rent i bunden af hønsehuset, hvad vil være smartest? At håbe på tørvejr, og så at skrukkerne tager dem med ud, eller har I gode forslag?
Jeg har forsøgt at fiske de værste "kringler" væk, men jeg synes der lugter lidt derinde, og det gør der jo ellers aldrig, men med det pjaskvejr tror jeg, det er bedre med lidt skidt, end at de bliver kolde og våde.
Glad hilsen fra Marianne der sidder på sin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #94 Dato: 28 August , 2008, 18:09 »
Æv, det billede kom ikke med så prøver vi på den sikre facon:
« Senest Redigeret: 28 August , 2008, 18:11 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #95 Dato: 28 August , 2008, 18:56 »
Hvor er de altså fine - dem kan du godt være stolt af  :D

Med hensyn til at gøre rent, tror jeg, at jeg ville vente på det gode vejr i weekenden. Jeg er ikke sikker på, at kyllingerne har godt af at komme ud i regnen.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Majs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #96 Dato: 29 August , 2008, 06:57 »
Hvor er de bare søde :D 7 kyllinger ud af 8 æg er vel heller ikke så tosset ;)

Og så fandt du din lyserøde sky ;D ;D

Mvh.
Majs :D
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #97 Dato: 29 August , 2008, 17:47 »
I dag, da jeg kom hjem fra arbejde, nåede jeg kun lige ud af bilen, så kunne jeg høre en lille kylling, der i den grad råbte på hjælp. Jeg strøg over til hønsehuset, for at se hvorfor sådan en lille vips pippede SÅ HØJT?
På en eller anden måde var den kommet ikke bare ud af hønsehuset, men ud af hønsegården, jeg fatter ikke hvordan, for det skulle ikke kunne lade sig gøre, der er et højt trin ud.
Selvom den lille klovn havde brug for hjælp, var den vist ikke lige sikker på om det var mig der skulle, så den forsøgte at stikke af - små kyllinger er meget hurtige!
Jeg fik den dog fanget efter jeg havde lagt mobil og nøgler fra mig, og ind i hønsehuset, hvor mødrene sad og hyggede sig med de andre seks.
Den sad lidt under en af sine mødre, og er nu fit for fight, men det undrer mig at ingen af mødrene var hos den, deres hørelse fejler normalt ikke noget! Og den sad altså under en meter fra mødrene, men udenfor hønsehuset!
Jeg har slet ikke fået nogen æg de sidste tre dage, det er vel fordi der er al den postyr i hønsehuset, men de andre æglæggende må vel være noget "trængende" efterhånden. De fælder ikke, og jeg er næsten helt sikker på at de ikke har lagt dem andre steder.
Er der nogen, der har erfaring med det?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #98 Dato: 30 August , 2008, 18:07 »
I dag har mine små været ude i den store vide verden,, det gik fint og deres mødre fandt mange lækre sager i jorden til dem, men hvor må verden være STOR når man er en lille dværg kylling!
Mødrene er søde og meget omsorgsfulde, men også lidt klodsede, kan f.eks. komme til at træde på en af kyllerne uden at det tilsyneladende anfægter hende, eller når de skraber i jorden, kan en af kyllingerne blive sparket bagud. Heldigvis er de åbenbart gjort af sejt stof!  <M

Netop i dag hvor de så var på tur, lod naboen igen lågen stå åben, fordi de lige skulle bære et havebord om i carporten, så deres lille kylling-dræber (en puddel), der jo allerede har bidt en af mine høns ihjel, kom strygende ind til hønsene. Mødrene så den før Søren (min husbond), og de for alle tre lige frem mod den med brusende vinger! Kyllingerne trykkede sig, og Zacho (hunden) forsøgte i stedet at tage en af de andre høns, men Søren fik ham heldigvis skræmt hjem uden at der skete noget  :o

Sikke et held vi havde besluttet at deres udetur skulle være under opsyn!

Jeg synes faktisk, jeg kan se, at de er vokset siden i morges - og så er det ikke engang lyv  :D De kan i hvert fald ikke være i et dværgæg længere.
Sikke en guddommelig dag vi har haft i dag smuk og varm  <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #99 Dato: 30 August , 2008, 23:15 »
Hvor er det dramatisk at have kyller!  Farer lurer overalt.  Jeg ville aldrig turde forsøge det, har kvabbabelser nok med de voksne høner.  En af dem hostede i morges, eller nøs, og jeg har set til hende hele dagen og været urolig.  <W
(Det var ikke den næsten nøgne fra billedet af fældning!)

Jeg følger med glæde og spænding med i dine indlæg.  Keep up the good work! <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #100 Dato: 30 August , 2008, 23:47 »
Ja det har været en hel fantastisk solrig og livgivende dag  8)
Og det er bare skønt, at se store og små gå frit omkring og grave godter frem  :D
Men godt I var i haven, når nu hønsedræberen var på spil (troede ikke pudler havde det jagtinstinkt...) Men skønt de små blev luftet og så fik du vel gjort rent i huset  ;)
Mine store kyller (næsten 2 mdr.) var også ude i dag, og pludselig var der alvorlig lyd fra hønemor. Tænkte at jeg hellere måtte tjekke og sørme om der ikke var en stor rød/hvid kat på vej over grunden. Nej hvor kan man dog løbe, råbe højt, klappe i hænderne og se aldeles grum ud :o  <B Den fik da også benene på nakken! Og så måtte Rasmus (min yngste på 8 år) og jeg op og kigge til skrukken og de små kyller som er i indhegning inde i hønsehuset. Men heldigvis var alle uskadte.
Hvor pokker katten kom fra er uvist. Vi bor langt fra naboer og de har ikke kat - nå men håber den blev så forskrækket at den bliver væk!

Lad os håbe på en ligeså herlig dag i morgen og ingen ubudne gæster som kan forstyrre idyllen  :)

Men liski det er skønt med små kyller  <L <.  Og mht forkølede høns, har du set tråden om Ropa-B?
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #101 Dato: 01 ſeptember , 2008, 11:08 »
Det går stadig rigtig fint, og vi har stadig syv kyller trods mange ture i den store farlige verden, og vi har altså to katte, som dog ellers lader hønsene i fred.
Hønsehuset er igen lækkert og rent hele tiden, og der er nyt redemateriale i redekassen, men de andre høner gider altså ikke bruge redekasserne, de lægger æg udenfor, nu har jeg to gange fundet deres nye sted, og begge gange taget de æg, der lå der.
Vil det mon være en god idé at holde dem alle inde i hus og hønsegård til over middag, så de kan genfinde redekasserne?
Jeg har netop lukket dem ud så tidligt som forsvarligt, for ikke at de skulle blive stressede over de nye kyllinger og vice versa.
 <H <C <C <C <S <S <S <S <S <S <S
 <K <P <P <P
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #102 Dato: 01 ſeptember , 2008, 17:29 »
@Marianne
Du kan med fordel nu hvor alle går ude i det fri uden at nogen jager nogen, lade flokken blive inde et par formiddage, og håbe på at de igen kommer i tanke om at det er hyggeligt i de gode redekasser, sommetider er de nu heller ikke meget for at man gør for meget rent, så de er måske lidt fornærmede over at der er pillet ved deres reder, jeg ed at mine er nogle dage om at finde sig til rette efter den store tur, faktisk ser de ud som om de tror de er flyttet, når der er gjort rent.
Bare jeg have det sådan,  ;D men så rent bliver her vist aldrig. :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #103 Dato: 01 ſeptember , 2008, 18:13 »
Tak Ina, det vil jeg prøve.
De holdt faktisk op med at bruge redekasserne allerede inden jeg gjorde rent, nemlig da kyllingerne var kommet ud. Måske var det fordi skrukkerne var lidt for dominerende i den ende af hønsehuset?
Men i morgen holder jeg dem i hus og gård til frokost, så må vi se.
 <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #104 Dato: 03 ſeptember , 2008, 10:44 »
I går fik mine stakkels høns først lov til at komme ud kl. 13.30. Rosa havde længe gået hvileløst frem og tilbage langs hegnet, og igen havde jeg sort samvittighed - der var ingen æg, men jeg lukkede dem alligevel ud. På under to minutter var Rosa ovre på den anden side af vores hus og henne på det sted, hun har udnævnt til nyt redested, der lå hun så, og snart efter var mit æg klart. De to sidste har enten ikke lagt æg, eller også har de fundet et andet sted.
Her til formiddag er alle igen lukket inde, og de tre høner har faktisk tilbragt nogen tid i huset, men endnu ingen æg. Mødregruppen er i gården sammen med hanen.
Jeg har også et problem med mødregruppen og kyllingerne: om aftenen, når mødrene går ind i huset, for at putte, er det ikke altid de får alle kyllingerne med. Der kan sidde op til fem kyllinger, der pipper hjerteskærende udenfor hønsegården, men mødrene reagerer tilsyneladende ikke, så indtil videre har jeg måttet bære dem ind om aftenen, kyllingehjerne betyder åbenbart, at man ikke kan finde ud af at gå med mor i seng. Jeg håber da, de får det lært en af de nærmeste dage.
 :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk