Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ideer til opbevaring søges  (Læst 885 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anndorte

• Passiv bruger
Ideer til opbevaring søges
« Dato: 15 Juli , 2011, 23:22 »
Kære alle på forum!
I er altid så fulde af gode råd og ideer - også når det ikke lige gælder vores befjerede venner, så jeg vil lige høre om nogen skulle ligge inde med en god ide til opbevaring af sengetøj når det ikke er i brug om dagen. Vi har brugt regnvejrsdagene på at sætte et værelse i stand til den 10-årige søn. I dag har han så valgt sig en sovesofa - uden magasin under. Jeg har overvejet en kombi-løsning med en kasse-lignende ting, der kunne fungere både som bord og opbevaring. Det er nu foreløbigt kun lykkedes mig at finde lidt i den stil i IKEA - men det var en stof-puf i hvid - ikke så holdbart på et drengeværelse!
Er der nogen der er stødt på noget mere optimalt eller evt selv har fremstillet et sådant møbel?
Jeg er jo nødt til at få det værelse færdigt, så sommervejret kan vende tilbage :)
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ideer til opbevaring søges
« Svar #1 Dato: 15 Juli , 2011, 23:28 »
Da jeg selv var teenager, syede jeg et stort pudebetræk, hvor dyne og pude samt lagen kunne være i.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 Juli , 2011, 23:30 »
Hmmm.. min erfaring med drenge i den alder er, at de alligevel ikke reder sengen med mindre man sidder på nakken af dem hele tiden (men måske er du heldigere og har en med medfødt ordenssans). Min løsning har været at sengetøjet altid er fremme og så er der indkøbt et sejt sengetæppe, som han liiige kan overkomme at drapere pænt, mens han glider nud på gulvet om morgenen :D
 Ellers ville jeg måske lede efter noget skibskiste-agtigt. Sådan en kan også bruges til alt muligt andet siden hen.

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Juli , 2011, 23:35 »
En gammel kornkiste er en rektankulær kiste og jeg har en som har været brugt som bord, der kan være massere af sengetøj i. Den burde i kunne lave selv uden problemer... Du bor jo lidt langt væk, ellers ville jeg godt sælge dig min for en slik :)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2011, 07:10 »
Køb nogle høvlede forskallings brædder på tømmerhandlen og lav en kasse med låg som kan fungere som bord, den kan males og min knægt fik en da kan boede hjemme efter eget ønske, da jeg brugte uhøvlet kasser fra et smedefirma til reoler under arbejdsbordet i værkstedet.Så det hans ide!

Offline anndorte

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 16 Juli , 2011, 09:07 »
Ja jeg har selv overvejet muligheden for at det kommende møbel ikke vil blive taget i brug ;) - jeg vil ikke just sige at det er ordenssansen der trykker! Men han mener selv at han sagtens kan overkomme at hælde dynen i en kasse - så man må jo i det mindste give ham chancen! Og måske han man få ham trænet lidt inden han for alvor glider ind i teenage-årenes ubarmhjertige tåger :D
Jeg tror vi vil forsøge os med en hjemmegjort kasse - så kan størrelsen også blive som ønsket.
Marianne - din ide med et stort pudebetræk vil jeg gøre brug af til datteren! Hun forestiller sig allerede et dejligt blomstret betræk!
Tak for input allesammen! Vejret er faktisk allerede blevet langt bedre her på Fyn!
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 16 Juli , 2011, 09:11 »
Jeg kan huske at jeg havde et "sofabord" med magasin i. Det var en kasse hvor bordpladen kunne tages af og var på hjul. Der havde jeg alt mit sengetøj i.
Den var bygget af almindelig hvide plade ligesom dem man bruger til hylder og der var så sat stof på siderne af den som machede sengen. Mine forældre havde godt nok købt den men den var meget enkel og kan helt sikkert bygges selv.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 16 Juli , 2011, 13:22 »
Jeg kan huske, at jeg så et boligprogram for nogle år siden, hvor nogle designere og indretningsarkitekter skulle lave et rum om. En af dem lavede en bord af en gammel vaskemaskinetromle, hvor han lavede en bordplade der kunne sættes fast i toppen/som blev brugt som låg. Det så skisme smart ud.

Jeg kan ikke lige finde et link, men her er et til en vaskemaskinetromle der bliver lavet om til en grill :D: http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/GDS/Artikler/Indbo/20090423132533.htm
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline anndorte

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 16 Juli , 2011, 13:49 »
Det ser sejt ud med den vaskemaskinetromle! Jeg var faktisk ikke klar over at sådan en var så stor! Også ret checket som 'bålsted' faktisk! Hmm måske vaskemaskinen trænger til en snarlig udskiftning ;)
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin