Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Utøj på mennesker??  (Læst 9610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Utøj på mennesker??
« Dato: 13 Juli , 2011, 18:40 »
Har gjort rent i hønsehuset i dag. Hønsene har utøj og orm - og nu synes jeg bare at det kribler krabler over det hele på mig selv. Kan msk få hønse-utøj?? Har selvf. været i bad  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utøj på mennesker??
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2011, 18:44 »
Hønselopper bider på mennesker - og med stor appetit >:(, men de kan ikke leve på mennesker. Se også dette link: http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/fugleloppe.htm
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2011, 14:11 »
Fjerlus (de små brune aflange bæster) kan også godt kravle rundt på os efter endt rengøring ved dyrene. De kan sidde i tøjet i lang tid eller under ure, ringe osv og så komme frem og krible-krable, når man mindst venter det. Så af med alle smykker, tøjet til vask og så i bad. Så skulle man være nogenlunde sikker på ikke at få uventede gæster.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2011, 14:37 »
Fjerlus (de små brune aflange bæster) kan også godt kravle rundt på os efter endt rengøring ved dyrene. De kan sidde i tøjet i lang tid eller under ure, ringe osv og så komme frem og krible-krable, når man mindst venter det. Så af med alle smykker, tøjet til vask og så i bad. Så skulle man være nogenlunde sikker på ikke at få uventede gæster.
Tak for den oplysning... Jeg tror nu slet ikke at det er hønselopper mine høns har været angrebet af, men lus. Det paser i hvert fald godt med at jeg dagligt bliver bidt, og med at hønsene fælder og snart er helt skaldede. De lus det vrimlede med i redekassen var også aflange og brune, samt en masse små hvide/gennemsigtige nogen. Deres fjer er også begyndt at blive misfarvet. Jeg må give dem en behandling mere.

Her er et link til fjerlus (som jeg ikke havde hørt om før): http://www.gloster-fancy.dk/29055023
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2011, 15:12 »
Tog faktisk tøjet af ude på trappen *LOL* og skyndte mig ind og smed det i maskinen med det samme. Jeg har 3-4 bid på benene, men ellers har jeg vist ikke set noget til flere dyr, pånær en sort tingest jeg fandt i mit hår. Men jeg fandt den da jeg var på foderstoffen så det kan jo også være derfra. Har i hvert fald ikke set flere siden...men kender I ikke godt det med at man kan fornemme at det kribler krabler hele tiden over det hele. Kan slet ikke klare det småkravl, det er klamt!
Mange tak for jeres input  /o
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juli , 2011, 16:17 »
Kender det for godt. Bare man ser en loppe så kribler det hver gang man har været derude  >:(
Har du modtaget ormekuren og drop lopen?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Juli , 2011, 17:45 »
Har lige modtaget det i dag - tusind tak  :) har du modtaget min pb ang penge?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #7 Dato: 14 Juli , 2011, 20:11 »
Ja har bare ikke lige fundet et konto nr endnu  :D Den sender jeg engang ved lejlighed.  :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #8 Dato: 14 Juli , 2011, 20:34 »
Fuglelopper er meget sjældne, og de lopper vores høns har er kattelopper, også hvis det er hunden der har dem.  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 Juli , 2011, 20:48 »
Har lige ved hjælp af google fundet ud af at det er lopper hønsene har. Men hvordan ved man om det er fugle- eller kattelopper? det er sikkert kattelopper. Hunden har 7 9 13 aldrig haft lopper, selv om vi havde kat der havde lopper. Ved ikke om det er karakteristisk for karelske bjørnehunde...
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 14 Juli , 2011, 20:59 »
Det er 99 % af tilfældene kattelopper, ikke at jeg tror der er forskel på behandlingen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 15 Juli , 2011, 18:57 »
Kender godt krible fornemmelsen.
Og når ungerne får lus... nøj, hvor hele familien klør - også alle dem uden lus :(

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 15 Juli , 2011, 21:10 »
Har bevæbnet mig med en højtryksrenser, rodalon, virkon s, droplop, fluespray og rent nyt sand (og min bedre halvdel).
KOM AN møjdyr!!
Venlig Hilsen
Lisbeth