Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vand til gæs om natten.  (Læst 4335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Snulvin

• Passiv bruger
Vand til gæs om natten.
« Dato: 13 Juli , 2011, 18:32 »
Jeg har tre dejlige hvide gæs, pt 9 uger.
De har den kæmpe fold med massere af ræs om dagen, og så er de i stalden om natten da jeg har opdaget at naboen har en ræve grav på hans mark.
Men uha de sviner med deres vand om natten.
De har en vand bowle med 6½ l. vand i, som de får til natten, og den er næsten altid helt tømt når de bliver lukket ud igen.
Vandet er så tilgenæld ud over det hele, da de jo selvfølelig snadre i det.
nu er mit spørgsmål, Skal de have vand om natten, eller kan de nøjes med deres dejlige store vand balje om dagen?
de går ude fra 7-8 til 22-23.

-Trine

karina dj

• Gæst
Sv: Vand til gæs om natten.
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2011, 18:35 »
Jeg gir mine en høj spand med vand så de ikke ligeså let sviner med og i vandet... Så kan de få hovedet i vand  ;)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juli , 2011, 18:44 »
Da jeg havde gæs og ænder, lukkede jeg for dem ved mørkning og de kom ud ved 7-8 tiden, måske en enkelt gang senere når det var weekend.
De fik aldrig vand i huset om natten, og jeg har ikke haft opfattelsen af at de manglede. For når de kom ud om morgenen, havde de altid mest travlt med at nappe græs og regnorme. Først derefter skulle der drikkes vand.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2011, 00:07 »
Mine to gæs på 10 og 12 år, er i hus om natten, og har aldrig haft vand i huset, de søger heller ikke vand som det første om morgenen når de bliver lukket ud.
Der er ingen grund til at svine mere end nødvendigt.  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline lars beck

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2011, 08:04 »
Jeg har altid sørget for at vandingsbeholderen stod på et par mursten/fliser - så de ikke kan spøjte/pjaske med vandet. MEN hvis jeg havde dem til at gå ude om dagen og inde om natten, ville jeg ikke have bekymringer ved de kun havde vand i dagtimerne.

M;vh.

Lars
Lars

Offline Snulvin

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juli , 2011, 15:01 »
jeg sprang ud i det i nat, jeg tænkte at vejret var ikke monster varmt, så de var ikke i fare for udtørring.
og hvor var det dejligt at komme ud i morges.
ingen smart over det hele og der var meget mere lækkert inde ved dem end der plejer at være.
Så slut med vand om natten.
Jeg takker for hjælpen.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 14 Juli , 2011, 15:44 »
Velkommen på forum, Trine :D
Dejligt du slipper for mudderbad hos dine gæs. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk