Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så har jeg fået høns!  (Læst 1754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Så har jeg fået høns!
« Dato: 12 Juli , 2011, 14:19 »
Så har jeg endelig fået høns.
Mit hønsehus i restordre blev afbestilt. Vi var allerede begyndt at synes det var for småt inden det var kommet ;)
Så købte vi et brugt, en brugt hønsegård, kyllingehus mm..
Nu har vi et dejligt hønsehus i en 100% sikker hønsegård på 10 kvm. Den skal hønsene gå i når der er ikke er nogen hjemme. Vi har gravet græstørv af og sat volierenet i bunden, pænt lagt græsset tilbage igen.Der er også volierenet på taget. Her er der ingen hønsesteg til Mikkel.
 Huset er klodset op så hønsene kan gå under det. Udenom fort knox, er der en midlertidig indhegning (bare havehegn) på 50 kvm, her går de indtil vi kender hinanden og til hunde og høns er fortrolige med hinanden og ikke mindst mig og hønsene. I denne indhegning har de æbletræer og pæretræer til at give skygge og en masse dejligt græs. Senere vi de få lov at bruge resten af grunden som er over 3500 kvm..
Det må vente, har været på hønsejagt allerede... de kommer ikke ligefrem når man kalder endnu ;)
Nu til hønsene; Søndag var jeg i Faxe og hente fem sorte Australorps i forskellig alder. To teenagere på 16 uger (det er dem der bare går gennem havehegnet ;D, men de render ikke mere, nu går de bare og blærer sig med alle de lækre ting der findes lige udenfor hegnet), to unge damer som er meget tæt på at skulle lægge nogle dejlige æg, og endelig en stor og smuk dame som holder styr på tropperne og som forhåbentlig snart lægger sit første æg til mig *p
De sidste dage er der ikke blevet lavet meget fornuftigt her i huset... dvs først efter at hønsene er gået i seng <G
HOLD DOG OP HVOR ER DET ALTSÅ HYGGELIGT ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Så har jeg fået høns!
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2011, 14:27 »
Kæmpe tillykke!! Der venter jer mange flere dejligt "spildte" timer med hønse-TV /o

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2011, 14:33 »
Herlig beretning, og stort tillykke med kyllere og damer herfra!!
 <P <L
Med det nye hønseparadis de nu har fået, kan du kun få lykkelige høns, og som Tanja Borch skriver: Bare vent - høns er det bedste "fjernsyn" der findes ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 12 Juli , 2011, 14:36 »
Tillykke med familieforøgelsen :D
JA, man kan altså bare sidde i timevis og se på høns *p
Min mand spørger tit, om jeg ikke lige vil have en kop kaffe ude hos hønsene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Juli , 2011, 14:41 »
Hehe, ja, jeg har en hønsebænk så jeg kan se det hele lidt på afstan. Men jeg har også sat en stol helt ind i hønsegården og her rystes der overbærende på hovedet af mig ;D
Og der er drukket mange kopper kaffe i damernes selskab allerede /o
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2011, 15:26 »
Du bliver også nødt til at vænne dig til det der lidt trætte, overbærende ansigtsudtryk, som omgivelserne vil møde dig med, når du (igen) fortæller om dine fantastiske høns.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jens H. C.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2011, 18:05 »
Tillykke, rigtig godt valg af høns.
M.v.h Jens Christensen

1,4 Maran-0,3 Sussex-0,2-Agenthøns

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Juli , 2011, 18:09 »
Tillykke med putterne  <I og slå ind på " Hønse-Kanalen " det bliver man grebet af /o
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #8 Dato: 12 Juli , 2011, 18:26 »
Øj, tillykke med flokken samt hus og hønsegård. Det lyder som fornemme forhold! Mine blå Australorps kyllinger er forhåbentlig snart klækkede (på rugeri), så fredag el lørdag hedder min flok 1 maran høne + 6-10 kyllinger :O). Glæder mig til at høre om du er glad for racen ?; i forhold til hvad jeg har læst lyder den lovende.
 /o /o
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 Juli , 2011, 02:00 »
Tusind tak allesammen. Jeg synes jeg har gjort hvad jeg kunne for hønsene, mig selv, naboerne, imod rotter, mikkel mm.. Det bliver helt sikkert en fantastisk rejse.

:D
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 Juli , 2011, 22:26 »
Nu har mine høns boet hos mig i to fantastiske uger. Vi er blevet fortrolige med hinanden og alt ser godt ud. Hvornår kan jeg forvente at min store høne begynder at lægge æg her hos mig? Jeg har læst flere gange at de begynder når de er faldet til, men er det flere uger?
Hønsene kommer farende når jeg kommer ned til dem, de tør næsten spise af hånden og de hyggesnakker når jeg kommer med guf. Jeg kan se at redekassen bliver brugt til et eller andet, men altså ikke til æg.... Jeg kan jo næsten ikke vente på at hente det første æg ::)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 23 Juli , 2011, 23:08 »
Mit hønsehus i restordre blev afbestilt. Vi var allerede begyndt at synes det var for småt inden det var kommet ;)

Et dejligt svært tilfælde af hønsefeber.  *g *g *g. Udvidelse af faciliteterne allerede inden der er kommet høns. :D

Lis. Med det du beskriver omkring alder af de høns du har købt burde de første æg være nært forestående. Men flytning kan udskyde begyndelsestidspunktet.

Tillykke med flokken og jeg håber du snart får dine første 'hjemmelavede' æg.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lindemose

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 24 Juli , 2011, 11:07 »
Tllykke med hønsebasserne  ;) er selv ny i hønsererne, men nyder det tl fulde - som andre skrver, så er det ren terapi fra den stressende hverdag, blot at kigge på hønsene  :)
Lykkelig ejer af

1 blå, 2 sorte samt 2 gule Orpington damer og 1 splash hane og 6 forvirrede hønekyllinger..
1 DV
1 shetlænder
1 kanin
1 gul banan  (undulat)

2 lækre unger af egen avl og 1 stk. overbærende husbond :0)

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #13 Dato: 24 Juli , 2011, 11:58 »
hjertelig tillykke med damerne - australorper er såååå flotte /o /o (har selv et par stk og nogle på vej...) hvis du kan have det så overvej en hane af slagsen... DET er en flot fyr og min er sååååååååååååååå rar...  *p
men egentlig så skriver jeg bare for at ønske dig hjertelig tillykke med en floooot race som har dejlige sorte øjne (ikke såå almindeligt hos høns ;) )
mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 24 Juli , 2011, 15:14 »
Den store dame har godt nok brune øjne, burde den ikke have det?
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer