Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kaster snart håndklædet i ringen!!  (Læst 5327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Kaster snart håndklædet i ringen!!
« Dato: 08 Juli , 2011, 19:58 »
For i år, har det mildest talt været et L....år  :'( i hønseparadiset. og vore dyrerige i det hele taget

Jeg var jo indlagt det meste af november og december med vores søn. Vi lå i Næstved på Neo, og huset var jo så gemalens arbejde. Men han kørte jo så frem og tilbage til Næstved hver dag. Samtidigt med han skulle gøre det sidste klar til Silas kom og passe dyrene. Det har bare slet ikke været med os overhovedet siden november!!

Det starter egentlig ud sidste år, at vores dejlige hund bliver syg midt i det hele.. Og den hund betyder bare så meget for mig/os i det hele taget. Havde ikke rigtig lyst til at sige farvel til ham. Havde ikke set hunden i godt 1½ uge, og kunne jo heler ikke bare smutte hjem for at holde min hund i pote.   Man kan så diskuttere frem og tilbage om det var ok at vælge at lade ham operere, på daværende tidspunkt. Men det valgte vi.. I samråd med dyrlæge om han ville blive helt i orden. Dog lidt på bekostning af Silas og mig. Da far jo så var hjemme og passe hund.  Der var såmen ingen ko på isen der. Vores lille Plet er stadig den samme. Og det er jo godt nok :)

Men vi fik så denne dumme dumme kolde vinter.. Hønsene ville ikke ud, som de plejer når det er sådan et vejr. Jess sørgede kun lige for hvad de havde brug for osv. Det med at få maden ind om aftenen fik han ikke rigtig gjort, da det var mørkt når han kom hjem fra hospitalet. Så Skete der jo det der ikke måtte ske!! En rotte flytter ind. Og den var åbenbart en rigtig kløgtig rotte.. For det tog godt nok mange måneder at få bugt med den. Trods for hubbabubba farvet korn = rottegift.

Det resulterede så i et totalt smadret gulv i hønsehuset.. Jeg smed jævnligt skrukhøns ud af huset. For skulle ikke have kyller, når der var sådan en klam besætter. Men den gav da endelig op, efter en hel skotøjsæske hubba bubba gift.

Tor mister vi også.

Forårsrengøringen stod også for døren, og vi gjorde det "sædvanlige". børste vægge, skrubbe i virkon S, kalke og så skulle den ged jo også være barberet.. Holde øje med blodmider... Umiddelbart intet. Og så lod jeg så mutter skruk få lov samt 2627.. Som ventet gik det ikke synderligt godt for 2627, da ca ½delen af hendes æg smadrede.. Alle  var befrugtet.. Når men de æg der ikke var så ramponeret kom under mutter skruk. Og der kom så 6 kyllinger ud af det  :) Den ene var så en stjernekigger. Så valgte at gøre "kort" proces. Har jeg det frygtelig dårligt med, da jeg læste det kan være hold i nakken.. Jeg købte 3 på døllefjelde, og de blev lagt under mutter skruk. Som ventet, tog hun også kærligt imod dem. En døde dog.

Alting er jo fryd og gammen.. Næsten! For vi er blevet invaderet af blodmider!! Om jeg begriber det.. I den tid vi har haft kyllinger, er hønsehuset blvet rengjort 3 gange. Og den ene af gangene tyede Jess til blæselampen. så vaske og kalke..Mistede 2727 (ved godt det er lidt mærkelige navne, men det er deres ringnr),  Mistede en kylling.. Om det var til blodmider? det ved jeg ikke. Så idag, finder jeg kylling nr. 4 liggende henne i hjørnet. Og hende straks inde under en varmelampe, for hun var klam og våd.. Det er lidt mærkeligt. Fordi hun blev åbenbart for varm. Hun havde pludselig rejst sig op og lagt sig et andet sted.. Og kiggede også på os. Satte vand og mad til hende :-\  Nå men alligevel sover hun altså ind.

Så igen igen idag var vi ude og ja!! Tør næsten ikke sige hvad min mand valgte at bruge. Men han maske på.. Og så ud og sprøjte saltsyre på de kolonier der var at finde!! Og så, skulle det bare dampe lidt. Og så vaske..

Og her til aften sagde det igen krible krible..  :'( Ved snart ikke hvad jeg skal gøre..

Men det har været en dårlig vinter og sommer her hos os, hvad angår vores dejlige dyr.

Og giver snart op i det hønsehus.. Ender sgu med jeg brænder det ned eller noget.. Men så har hønsene jo så ikke noget tag over hovedet. SUK!!
« Senest Redigeret: 08 Juli , 2011, 22:40 Fra P. Jakobsen »
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Kaster snart håndklædet i ringen!!
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2011, 20:56 »
Jamen Pernelle dog  *l

Med alle de ting, du har været igennem de sidste mange måneder, kan jeg godt forstå, at du er træt og vippen til at miste modet. Heldigvis er der mange måneder tilbage af sommeren, efteråret og den gode lune tid...og jeg håber inderligt, at du kommer blodmiderne til livs...der er vist flere herinde, som har måtte kæmpe en sej kamp, før det er lykkes.

Det er frygteligt at miste sine dyr, når man knytter sig så meget til dem og også her har du været urimelig ramt både med kyllinger og voksne høns...og så din elskede Tor, som blev syg og efter behandling alligevel døde  *t *t *l

Forhåbentlig har Plet det godt igen efter operationen.

Pernelle..jeg kan ikke forestille mig et bedre sted at være dyr..end hos dig. Du er utrolig ansvasfuld, og gør alt, som står i din magt for, at dine dyr har det godt...meget stor respekt for det  <.

Din hønsegård skal nok blive hønseparadis igen  :-*

Jeg håber, at lille Silas trives og er ved at voske sig til en stor dreng...inden du ser dig om, begynder han at gå...og snart kan du tage ham i hånden og gå ud til hønsegården. Der er ikke noget så dejligt, som små børn og deres glæde ved dyr.

Du får lige et stort  *b fra mig

« Senest Redigeret: 09 Juli , 2011, 06:36 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2011, 21:55 »
Åh også, Pernelle dog *l *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2011, 22:37 »
Så fik jeg skrevet det færdigt  ;D Ved ikke lige hvorfor den sendte det, da den egentlig før fik slettet hele indlægget. Ja ja.

Men håber i kan finde hovede og hale i det  :) Tak fordi jeg lige måtte tude ud..  :-*
0,1 puttemor i minderne.
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2011, 22:43 »
Stakkels du.... *t *t *t
Efter regn kommer sol.... garanteret også til dig og dine høns.
Det er så klamt når de har utøj så jeg forstår godt din desperation. Det er vist et heftigt utøjs år i år.
På min foderstof har de ihvertfald solgt dobbelt så meget utøjs middel som de plejer.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Juli , 2011, 15:53 »
Knus!

Det var da en udmattende omgang, men bare vent.. så vender vinden og alt bliver hyggeligt igen.

Mht. til miderne, så er vi også invaderet igen og igen  i år. Jeg tænker, at udover at de små sataner er robuste, så gemme de sig sikkert også på hønsene - som her i huset er spærret ude, mens huset bliver forgiftet. Og derfor får hønsene i det værst ramte hus nu også behandling. (Det er denne gang frontline. Sidst prøvede vi stald-chok). Så må vi se, om det kan hjælpe.

Nyd, at sønnen og du og manden har hinanden - det er trods alt det vigtigste her i livet - og så skal kræfterne og smilet nok komme tilbage.

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #6 Dato: 09 Juli , 2011, 16:05 »
Øv da, hvor er det bare trælst for jer. Håber det bedste.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 10 Juli , 2011, 12:48 »
Troede det var et hønseforum  ;D Så alt det der med familie ville i ikke høre om  :D

Nej selvfølgelig er ikke alt negativt. Vores dejlige Silas har det helt tip top, og ja jeg glæder mig til at have ham med ud og give hønerne og Mortensen godbidder.  :)

Han vejer lige lidt over 6 kg nu, og er meeeeget tæt på at kunne kravle.. Han er en rigtig mild dreng stadsig. Så vi klager på ingen måde her. Han er en rigtig hoppe hoppe hoppe hoppe.. Ja hoppe hele tiden hvis han kan få os til det. Og klatrer rundt på os. Det med at sidde og putte, det gør vi os ikke så meget i  :-*

Har ham hver dag med ud og kigge høns, han er nysgerrig på livet. Og de fine hyldeblomster var sprunget ud.. Neeej dem skulle vi også rode i. Vi blev helt gule i hovedet. Og far sukkede og sagde det skulle vi altså passe på med..  ::) Pyldrefar  :) Nææh motorolie ved man hvad er.. hmm  :) (får han altså IKKE lov til at pille i endnu) Men hvis han slægter sin far på, ved vi om par år er køkkenhaven og den lille have i det hele taget bygget om til motorcrossbane.

Men fik lige lidt billeder af Silas der blev vist, hvorledes onkels knallert skal køres. Men det var sjovere at hoppe hoppe hoppe.. Og så kom Odin og blandede sig  ::) Typisk Odin  :-*.. Men hyggeligt, at vores  dejlige dyr gider være med her.  :-*

Ej jeg kunne jo billedespamme jer med ham  ;)

0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 10 Juli , 2011, 12:52 »
Hvor ser han bare SKØN ud, Pernelle, han er det hele værd *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 Juli , 2011, 17:35 »
Uhm, det var dejligt! Og dejligt at høre de glade historier også :D
Man får jo helt lyst til at få en baby igen.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #10 Dato: 10 Juli , 2011, 23:13 »
Mange tak Marianne og fru Olsen må det være??  :)

Glmete helt at sige, han også har fået 2 tænder, uden piv eller anden gene  ;) Mors dreng.. ja man kan jo blive ved. For selv om det er livets gang. Så er det jo alligevel helt unikt og dejligt at få lov at følge

*r
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 11 Juli , 2011, 22:31 »
Selv tak :D
Og ja - det er Fru Olsen - eller rettere Fru Storm-Olsen, efter fusionen med Hr. Storm :D
Vi blev enige om, at det lød som et navn med lidt gang i - og da junior endnu kun var en spire for snart mange år siden, døbte hele familien omgående maven "Kuling-en", for det er som bekendt vindstyrken før Storm :D

Personligt holder jeg meget af hverdagen - og af historier fra hverdagen. Det er jo hverdage, der er flest af, og derfor er det der, jeg øver mig allermest i at lede efter de små glimt af lykke . Jeg tænker, at sådan bliver man allermest lykkelig!