Hvad skal jeg dog gøre med mine høner? De vil så gerne ruge æg ud hele tiden, men fordi der jo er den her virus hos hønsene, som gør, at de mere eller mindre hele tiden lyder en smule forkølede, kan jeg jo ikke lade dem ruge kyllinger ud selvom jeg så gerne ville. Dyrlægen kan ikke hjælpe mere. Hans eneste løsning var, at jeg afliver hele flokken og desinficerer hus og alt og så starter forfra.
Det kan jeg simpelthen ikke! Det drejer sig om nogle silker og to dværgwyandotter. Det er så trist, for de går jo rundt og er helt friske, men den her virus ligger bare og lurer for en gang imellem at bryde ud. På grund af den kan jeg heller ikke sælge eller købe og komme af med overskudet af kyllinger. Det er grunden til at jeg ikke lader hønerne ruge. Jeg ved ikke helt om det kan blive ved med at gå sådan, for jeg kan ikke forestille mig aldrig mere at skulle ruge kyllinger ud. Det er jo ligesom en ret stor del af det at have høns ikke?
Det var lige lidt om mit "lille" problem som faktisk er ret stort og som efterhånden, har taget lysten til at holde høns. Ikke fordi jeg ikke gider hønsene,slet ikke, men bare fordi det er så besværligt. I hvartfald for mig.
Nå men tilbage til mit egentlige spørgsmål om hvad jeg gør med høneren der gerne vil skrukke. De er jo så trofaste så ligegyldigt hvor mange gange om dagen jeg sætter dem ud af huset, vil de altid løbe tilbage å reden. Har i nogle gode råd? I behøver ikke at nævne aflivning.

Det er udelukket. Jeg kan i hvertfald ikke selv gøre det.