Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: varmelamper  (Læst 4373 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rugemaskine

  • Gæst
varmelamper
« Dato: 05 Juli , 2011, 00:16 »
hej, jeg bruger pt en grisevarmer til mine kyllinger, men findes der en bedre løsning så der ikke ryger så meget strøm :P Jeg har set nogle store metal plader hos en hønseavler og han sagde at han havde 2stk pære i hvor der kunne gå ca 250 kyllinger er der nogen som ved hvor disse kan købes og hvilke efaringer har i med de mindre varmelamper med sparefunktion som man kan købe hos nordicargo.dk

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: varmelamper
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2011, 01:42 »
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: varmelamper
« Svar #2 Dato: 05 Juli , 2011, 06:16 »
Hej!
Jeg har selv en lille kyllingemoder - den fungerer fint og ja med lidt mindre strømspild - det eneste jeg var lidt ked af da jeg brugte den var at kyllingerne også satte sig ovenpå selve pladen så den blev mega beskidt. Men den kan da vaskes. Dog fandt jeg ud af (da jeg har mørke rum hvor jeg har kyllinger) at jeg så skulle have lyset tændt - dette er dog ikke så dyrt som at have en varmelampe tændt hele tiden.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: varmelamper
« Svar #3 Dato: 05 Juli , 2011, 10:10 »
Alt efter hvor mange kyllinger det drejer sig om, så har Helle fra forum "josefineamanda" lavet nogle bedrollers om til kyllinge mødre, super nemt og billigt og jeg mener hun kun har en 40v pære i???

Tror faktisk hun har lagt billeder på sit galleri /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: varmelamper
« Svar #4 Dato: 05 Juli , 2011, 11:06 »
Varmelampen med sparefunktion, er ok, i starten skal den være tændt på fuld blus, alt efter hvor stor en varmelampe du har i, og når kyllerne bliver lidt større og suser rundt, så sætter du den på halv.
Du kan også lade den være på fuld styrke om natten og spare om dagen.

Der er jo også den mulighed at bruge Elstein pære, så er der mørkt om natten og dagslys om dagen, det er kun varme, ingen lys.
Så får kyllingerne lov at sove om natten,,, om de virker i en sparelampe ved jeg ikke, men det ved de på America
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

rugemaskine

  • Gæst
Sv: varmelamper
« Svar #5 Dato: 05 Juli , 2011, 12:30 »
Tak for svarene allesammen. Men er der nogen som kender de store metal plader (membran) hvor der sidder to pære og der er plads til 250kyllinger

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: varmelamper
« Svar #6 Dato: 06 Juli , 2011, 04:10 »
Man må trods alt gøre sig klart at en watt er en watt og hvis man skal bruge f.eks. 100 watt til at varme sine kyllinger op er der ingen nemme genveje. Man kan selvfølgelig få nogle lamper der er mere effektive end andre men også langt dyrere. Og man kan få disse kyllinge mødre lavet af en plade med fire stænger hvor man justerer højden. De har et lille strømforbrug men tvivler på de kan varme kyllingerne op hvis de bliver brugt udenfor ved måske 10-12 grader.

En infrarød lampe på 100 - 150 watt med en lysdæmper er effektivt da du selv bestemmer det hele og ikke står og mangler effekt lige pludseligt.

Overhørte engang en samtale i et byggemarked hvor ekspedienten fejlagtigt sagde til et ægtepar at en oliefyldt radiator var meget mere effektiv end en alm. elektrisk. Pga. eftervarmen. Det er noget sludder, for olien skal jo varmes nøjagtig ligeså meget op i starten. En elektrisk watt til opvarmning er det samme ligegyldigt hvad el varmer man bruger. Det det gælder op er at holde på varmen med isolering osv og i tilfældet med kyllinger gælder det også om at holde på varmen ved god reflektion, afskærmning o.s.v. Og så kunne regulere forbruget til lige netop det man har behov for.
Mvh

Claus

thorleif

  • Gæst
Sv: varmelamper
« Svar #7 Dato: 06 Juli , 2011, 07:17 »