Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Plymouth rock kyllinger der er for tykke  (Læst 39658 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

anja-e

• Gæst
Sv: Plymouth rock kyllinger der er for tykke
« Svar #15 Dato: 26 Juni , 2012, 06:28 »
Tak - det lyder i hvert fald som noget, vi skal prøve :)

Vores kyllinger får også primært korn og ikke ret meget kraftfoder, når vi feder dem op. Hellere vente en måned mere med at slagte og så have kyllinger, der stadig kan gå!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 26 Juni , 2012, 07:57 »
Hvor stort slagtedyr ønsker man da ??

De fleste kyllinger som ligger i butikkerne er på 1400-1600 gram. Det kan Sussex vel også klare eller mere ?

Jeg har hørt om mange som troede/prøvede om de kunne avle videre med disse industri "Plymouth Rock" (egentlig synd at de kaldes det, for det forvirrer bare folk, så de tror de har fået RACEN Plymouth Rock) høns, men jeg har ikke hørt om nogen, hvor det lykkedes.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

anja-e

• Gæst
« Svar #17 Dato: 26 Juni , 2012, 20:22 »
Vi prøver nu nok alligevel...

Vi vil gerne have store kyllinger, så vi slagter først, når de er 5-6 måneder gamle og har en slagtevægt på 2,5 - 4 kg - det synes vi er godt!

Hvis det ikke lykkes, fortsætter vi bare med at købe daggamle, men de er blevet pokkers dyre, så det kunne jo være fint at lave dem selv. Vi fodrer udelukkende med øko-foder, så det ville fint at kunne spare en del af investeringen :)

Lige nu har vi en meget tilfreds Sussexhøne, der passer kyllinger:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/JZqh5u_oL2rI5Wts5BDIpdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #18 Dato: 26 Juni , 2012, 21:12 »
Der findes en stamme indu-plymo som hedder scan labbel, jeg ved ikke om labbel er det samme. De blir også store og hønsene skulle vist være ok æglæggere.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

anja-e

• Gæst
« Svar #19 Dato: 26 Juni , 2012, 21:20 »
Hej Johanne -

den har jeg også forgæves forsøgt at få fat i, da de skulle være rigtig lækre :)

Hvis nogen her ved, hvordan man finder sådan nogen på Vest- eller Midtsjælland, hører jeg meget gerne om det!

Høns i haven

• Gæst
« Svar #20 Dato: 26 Juni , 2012, 23:56 »
Vi prøver nu nok alligevel...

Vi vil gerne have store kyllinger, så vi slagter først, når de er 5-6 måneder gamle og har en slagtevægt på 2,5 - 4 kg - det synes vi er godt!

Hvis det ikke lykkes, fortsætter vi bare med at købe daggamle, men de er blevet pokkers dyre, så det kunne jo være fint at lave dem selv. Vi fodrer udelukkende med øko-foder, så det ville fint at kunne spare en del af investeringen :)

Lige nu har vi en meget tilfreds Sussexhøne, der passer kyllinger:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/JZqh5u_oL2rI5Wts5BDIpdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Ja hvis man kalder 9 kr pr stk for daggamle plymouth rock for Pokkers dyre. Så må man godt nok være dygtig til selv at lave billige kyllinger.
Pris er taget herfra = http://www.rosengaard-friland.dk/10682/

anja-e

• Gæst
« Svar #21 Dato: 27 Juni , 2012, 00:04 »
Vi gav 15 kr. stykket hos Bang - Bramming er ikke lige om hjørnet, når man bor ved Slagelse, og jeg har ikke fundet dem billigere i nærheden af os...

Og det synes jeg er for dyrt :) De er lidt billigere, hvis man skal have mange, men det skal vi jo netop ikke, da det kun er til eget forbrug.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 27 Juni , 2012, 00:31 »
Puuha. Nu taler vi vist rent industrihøns. Ikke det vi er aller bedst til her på Forum. Men Forum er jo bredt. ;)

Anja. Helt ærligt. Hvis du kalder daggamle industrikyllinger til 15, kr/stk (plus evt transport) for dyre, så burde du næsten skamme dig.

Jeg må lukke ned for dagen/aftenen, inden jeg får sagt/skrevet noget helt forkert.

Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #23 Dato: 27 Juni , 2012, 02:53 »
Anja, for mig lyder 15 kroner per kylling altså også billigt. Tænk på at hvis du selv skal lave kyllingerne, så skal du fodre på forældredyrene hele vinteren (hvor de spiser mest) og dertil bruge strøm på udrugning, med mindre du er så heldig at have nogle gode skrukhøns - som også skal have mad hele vinteren. Med økologisk foder løber det da op. Men hvis det er en principiel beslutning er det jo  noget andet - du skriver bare at det er af økonomiske grunde. Tjah, jeg tvivler på om der er noget at spare.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline todda

• Bruger
« Svar #24 Dato: 27 Juni , 2012, 05:40 »
Jeg kan få ruget kyllinger hos professionelle for 25 kr stk,og der skal jeg selv komme med æggene.
Så det andet er da billigt.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

anja-e

• Gæst
« Svar #25 Dato: 27 Juni , 2012, 06:53 »
Det var dog en dejlig positiv stemning, man mødes af på dette forum - NOT!

Tak for denne gang!

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 27 Juni , 2012, 08:23 »
Man kan jo nok have hver sin mening  <J . Nogen vil give 700 kr for gummistøvler som hedder tretorn, andre køber i Bilka til 100 kr , andre køber brugt ... Jeg ved da godt at kyllinger ikke kan sammenlignes med gummistøvler,  *e men bare for at sige at vi jo ikke ser tingene ens ! Det er da ok at Anja vil have billige kyllinger, hvis hun kan få det. Det er også ok at give 30 kr for en daggammel hvis det er det man vil.
Da jeg skulle have de første høns ( og ikke var infiltreret på det her forum ) , synes jeg at racehøns var vildt dyre. Alligevel har jeg efter 1/2 år givet 150 kr stk for høns, fordi det lige var dem jeg ville have  8)
Plads til alle meninger og plads til at høre andres meninger  *l
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #27 Dato: 27 Juni , 2012, 09:55 »
@ Anja du kom at  stikke hånden  ind i hvepse rede ;), Hybridhøns og  billige  kyllinger er  noget  som fanden har skabt, her i  Forumet ::)
Bliv ved, vi behøver her alle /o
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

thorleif

• Gæst
« Svar #28 Dato: 27 Juni , 2012, 10:46 »
Det var dog en dejlig positiv stemning, man mødes af på dette forum - NOT!
Jeg haaber du ikke forsvinder, Anja. Det er nog ikke at de mener at kritisere dig, men mange der avler racedyr haver MEGET sterke meninger. Maaske forandrer du dit kyllingehold, maaske ikke, so what? Det vigtigste er at du hygger dig, og at DINE  dyr haver det godt? Selv saa kunde jeg belaere dig om slagtekyllinger, men jeg menede som du for mange aar siden, jeg haver bare udviglet mit hoensehold som aarene gik. Slig JEG vilde have det. Du vil sikkert finde hjaelp og vender her paa Forum. Jeg HAABER vi traeffes igen her paa Forum.

Tak for denne gang!

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #29 Dato: 27 Juni , 2012, 23:40 »
Maxø dyrefoder i rødovre har scan labbel kyllinger.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn