Hanen lever endnu - men stadig ingen stadig. Jeg har opdaget, at han ud over at være sløv og passiv har diarre.
Jeg talte med en stor-hønsefarmer (en pap-far til en veninde) i går, som mener, at han har tarmbetændelse (og at vi da bare skulle hugge hovedet af ham) men nu til morgen har jeg været forbi dyrlægen og hentet tre sprøjter med Tetracyllin Inj. som jeg så giver ham tre dage i træk i brystmuskulaturen. Han fik så første sprøjte til morgen og jeg kan næsten ikke vente med at komme hjem fra arbejde og kigge til ham... han får desuden A-38 med en müsli af knækkede majs, undulatfrø og havregryn på, så håber jeg, det kan genoprette balancen i maven.
Min dyrlæge er ret "blank" på høns, men hjælper beredvilligt, når jeg (nu for tredie gang) ringer med teori om hvad han fejler - og spørger til, hvad vi kan gøre for ham... Det kommer vist til at koste en plade chokolade til dyrlægen - især hvis han klarer skærerne... (de tre spøjter kostede kun kr. 126,00, hvoraf recepten kostede de 100,00)
Opdatering følger senere...