Da jeg skulle skifte redehalmen i går, vrimlede det med små sorte sataner og små hvide ditto i rederne... Hønselopper!! Grrr!!!

Jeg fjernede alt i hønsehuset: Sand, halm, redekasser, hønsetrappe og hønsestige. Kun siddepindene fik lov til at blive. Derefter vaskede jeg alle vægge ned med rodalon og ajax. Huset blev sprayet med insektgift der også tager æg, og til sidst blev nyt grus kørt ind i huset. Det tog 7 timer, og jeg mangler stadig at rense stigen, hønsetrappen og redekasserne.
Hønsene er bare ikke blevet behandlet endnu, og det mærkelige er, at jeg ikke kan få øje på en eneste loppe på nogen af dem. Jeg har set efter i nakke, under vingerne ved halefjerene og hen over ryggen, men jeg har ikke kunnet se nogen. Er det normalt?
Hvad er bedst at behandle hønsene med? Jeg tør næsten ikke bruge den gift jeg har, da det er noget skrapt noget indkøbt i Spanien. Eller tør jeg? Hanerne er sprayet med dette mod kalkben, og det gjorde ingen skade, men det var jo også kun benene der blev sprayet dengang.
Hvis jeg skal ud og købe noget, skal jeg så prøve "drop-lop" fra America, chok-spray eller frontline vet. til katte?
De har fået en stor murbalje med halm i, til at lægge æg i. Den brugte de også i går, og både høns og haner er meget forvirrede og forargede over, at jeg har fjernet deres redekasser. Alle kroge blev undersøgt i går: bag fodertønden, i det lille hus fra Maxsø, på græsset osv., ind til jeg fandt en stor murbalje med halm og derefter fik lagt et låg på, så der var lidt hyggeligt og mørkt. Den købte de.