@ Halldor.
Ja, det var det jeg mente og ville gøre opmærksom på. Det er en udbredt opfattelse, at så snart noget er lagt ud på nettet er det også til fri afbenyttelse. Jeg kan godt forstå, at folk tror det, for det er sjældent, at man hører om tilfælde, hvor der er indsigelser, i hvert fald her på forum.
Jeg tror nu heller ikke, at nogen herinde vil fare op over, at et billede af nogle høns, vi har vist, bliver taget frem af en anden, men det er nu ingen skade til, at man kender bare lidt til reglerne.
Helt anderledes er det på f.eks diverse hestefora, her holdes der megen justits, efter at mange, især børn og unge har brugt andres billeder til f.eks at lave spil, hvor man passer stald og heste. Alle mine heste figurede i et sådan, med beskrivelser der var helt hen i vejret og igen, billeder som var betalt af mig i dyre domme til en fotograf.Det blev klaret ved at det unge menneske fik nogle andre billeder, hun kunne bruge med min accept.
I nogen tilfælde bliver billederne omdøbt og derefter vist, hvilket er helt utilstedeligt når det ikke er ens eget billede.
Jeg har ikke bragt dette op for at ødelægge glæden ved at vise billeder, jeg er selv meget glad for at se dem, blot for at gøre opmærksom på de regler der gælder.
VH Gunni.