Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kælen kylling  (Læst 1628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morT4

• Passiv bruger
kælen kylling
« Dato: 28 Juni , 2011, 23:15 »
Min lille dv kochin kylling på fire uger bare ved at blive SÅ tam :D . Vi kan ae den over det hele og når vi deler et mælkebøtte blad i små stykker kommer den og spiser af hånden. Her til aften da jeg skulle natte hønsene, var hønemor Gerda gået ind i hønsehuset og lille mini stod udenfor og pippede ulykkeligt og kunne ikke finde ud af komme ind  :-\. Jeg kom så og satte mig ned ved siden af hønsestigen . . . og så kom lille mini LØBENDE hen til mig og satte sig i min hånd, i fuld forventning om at jeg kunne løfte ham op og genforene ham med mor Gerda, som stod i åbningen og kaldte. . . .Det var bare SÅ fantastisk  ;D ;D ;D /o. . . . .Man bliver jo helt høj af sådan en oplevelse. Sådan et lille myr og sådan en tillid.
Hvornår kan egentligt kønsbestemme dv kochin. Forældrene er laksefarvede og jeg syntes at den lille er ved at få sorte aftegninger på vingerne, så tror det er en hanekylling !
« Senest Redigeret: 28 Juni , 2011, 23:23 Fra morT4 »
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kælen kylling
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2011, 06:56 »
Ja, det er bare så hyggeligt.
Jeg har en lille kobberfarvet dv maran høne kylling. Hun flyver ganske enkelt op og sætter sig på min skulder om aftenen, så sidder hun der og nusser min kind og putter i mit hår, mens hun pipper løs om dagens oplevelser. Når jeg sætter hende tilbage på pind, skal jeg suse ud af huset, for ellers har jeg hende siddende på skulderen igen. *p
Sidste år var det en lille kobberfarvet dv maran hane kylling, der havde samme adfærd.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: kælen kylling
« Svar #2 Dato: 05 Juli , 2011, 22:14 »
Jeg har en lille sød en som så gerne ville side på min træsko, det var en lille sort kobber kylling. Så tog vi på ferie og nu har den vist droppet det, det var ellers hyggeligt ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt