Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Regler for salg af æg?  (Læst 1402 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ÆggeJune

• Passiv bruger
Regler for salg af æg?
« Dato: 28 Juni , 2011, 19:57 »
Jeg har hørt at man skal kontakte fødevarestyrelsen hvis man skal sælge æg. Er det rigtigt?
Og hvad kræver de? Skal man betale afgift o.l. ?

Håber nogle kloge hoveder derude ved det...  ::)
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Regler for salg af æg?
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2011, 20:13 »
Der er kloge hoveder herude, og nogle der har taget springet og har søgt om tilladelse til stalddørssalg, men det er vist ret omfangsrigt, giv tid , så kommer der nok svar  :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2011, 15:51 »
Jeg har hørt at man skal kontakte fødevarestyrelsen hvis man skal sælge æg. Er det rigtigt?
Og hvad kræver de? Skal man betale afgift o.l. ?

Håber nogle kloge hoveder derude ved det...  ::)

Som Søren siger,vil jeg skide på love og regler.Det har jeg med held gjort altid uden problemer.Sælg dine æg som du har lyst,hvem skulle klage over det?Når man ikke spørger,får man ikke nej. /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2011, 16:58 »
Vil dog lige advare om at told og skat er ude med riven efter vejboder for tiden. Måske kun på Fyn lige nu, men det kan jo hurtigt brede sig. Hvis man har en vejbod og får en eller anden social ydelse (dagpenge, kontanthjælp m.m.) kan man risikere at få inddraget sin ydelse. Det er de trusler de kommer med lige for tiden her på øen, så jeg ville ikke turde sætte en bod op.  :P At sælge 10 æg og en pose tomater svarer nu alligevel ikke til min dagpengeydelse.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline ÆggeJune

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2011, 19:36 »
Helt enig med jer Sørenp og Lekris. Men jeg vil heller følge reglene end og få fødevarestyrelsen eller skat på døren :)

Tak for links. De kigger jeg på :)
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #6 Dato: 30 Juni , 2011, 07:24 »
Vil dog lige advare om at told og skat er ude med riven efter vejboder for tiden. Måske kun på Fyn lige nu, men det kan jo hurtigt brede sig. Hvis man har en vejbod og får en eller anden social ydelse (dagpenge, kontanthjælp m.m.) kan man risikere at få inddraget sin ydelse. Det er de trusler de kommer med lige for tiden her på øen, så jeg ville ikke turde sætte en bod op.  :P At sælge 10 æg og en pose tomater svarer nu alligevel ikke til min dagpengeydelse.
Det var i mindre målestok jeg tænkte.Salg til naboer,venner og bekendte og så lade det brede sig på den måde.Hvem vil købe æg fra en vejbod hvor æggene måske står hele dagen eller flere dage i 30 graders varme.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 Juni , 2011, 07:55 »

Nu vil jeg ikke opfordre til ægge-ulydighed, men frygt fra told og skat er nu nok ikke stor, for udgifterne må vel stadig trækkes fra det der solgt for, selv om man ikke er regnskabspligtig, og det regnskab går da vist de fleste steder i røde tal, hvis man kigger lidt kritisk og nøje på det. ;D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 30 Juni , 2011, 08:44 »
Jeg er nu heller ikke så bange for dem, de har nok større sager at tage sig af end lige min lille hønsegård som ikke gider give æg da de alle er punkterede hen ad en kant.....  *s
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 Juni , 2011, 10:23 »
Jeg er nu heller ikke så bange for dem, de har nok større sager at tage sig af end lige min lille hønsegård som ikke gider give æg da de alle er punkterede hen ad en kant.....  *s

Skal hønsene ikks have lidt pedicure når de punkterer æggene. :D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #10 Dato: 30 Juni , 2011, 10:59 »
Skal hønsene ikks have lidt pedicure når de punkterer æggene. :D

<H Ja okay det er hønsene der punktere og ikke æggene  :D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.