Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?  (Læst 255 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ÆggeJune

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Dato: 27 Juni , 2011, 16:04 »
Hej :) Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit "problem" ..
Vi har 20 høner der lægger æg. De har ca 12 rugekasser men bruger bare de 2.. Sometider ligger der en høne ovenpå en anden der inde.. Hvordan får jeg dem til at lægge æg i flere rugekasser?
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2011, 16:18 »
Hvorfor vil du have dem til at lægge æg i flere kasser? Hvis de ikke smadrer æggene, så er det vel ikke noget problem. Høns er normalt glade for at lægge æg i samme kasse, så egentlig har du alt for mange kasser oppe. Jeg har kun 2 kasser pr 10 høns.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline ÆggeJune

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2011, 16:44 »
Hvorfor vil du have dem til at lægge æg i flere kasser? Hvis de ikke smadrer æggene, så er det vel ikke noget problem. Høns er normalt glade for at lægge æg i samme kasse, så egentlig har du alt for mange kasser oppe. Jeg har kun 2 kasser pr 10 høns.
Når begge rugekasser er optaget, så lægger de æg på jorden. Både udenfor og indenfor. Så jeg vil heller at de skal lægge dem i rugekasser hvor jeg kan finde dem med det samme :)
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2011, 16:57 »
Ok. Men det er altså helt normalt at de kun bruger en eller to redekasser. Så må du se om du kan opdrage dem til at bruge flere kasser. Læg evt. nogle snydeæg/golfbolde i de andre kasser.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2011, 17:09 »
Det eneste du kan håbe på hjælper er snydeæg. Det er som om, at den redekasse, som er optaget, er den bedste  ;)

Enevoldsen har sådan et godt billede af en favoritredekasse:

http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?album=902&pid=10805#top_display_media
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ÆggeJune

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2011, 21:59 »
Ok. Men det er altså helt normalt at de kun bruger en eller to redekasser. Så må du se om du kan opdrage dem til at bruge flere kasser. Læg evt. nogle snydeæg/golfbolde i de andre kasser.
narreæg... Genial idé.. Det prøver jeg :)
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/

Offline ÆggeJune

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Vore høns bruger kun 2 rugekasser?
« Svar #6 Dato: 27 Juni , 2011, 22:03 »
Det eneste du kan håbe på hjælper er snydeæg. Det er som om, at den redekasse, som er optaget, er den bedste  ;)

Enevoldsen har sådan et godt billede af en favoritredekasse:

http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?album=902&pid=10805#top_display_media
Hahaha /o Genialt billede!!! Det er godt nok sjov! Høns er så søde!
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/