Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger i hønsegården, hjælp!!!!!!  (Læst 5719 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Spoton

• Passiv bruger
kyllinger i hønsegården, hjælp!!!!!!
« Dato: 27 Juni , 2011, 10:06 »
Jeg har en skruk som har ligget i et hus for sig selv inde i hønsegården. Nu er der så kommet kyllinger i går, tør jeg lukke hønemor og kyllinger ud til hanen og den anden høne eller er det bedst de får et bur for sig selv?
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright  1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel,  1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: kyllinger i hønsegården, hjælp!!!!!!
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2011, 11:28 »
Nu hvor de ikke er klækket inde hos hanen og de andre høns ville jeg lade dem gå rundt i haven for sig selv mens hanen og de andre så kan se dem og hilse på dem gennem hegnet. Sådan ville jeg gøre et par dage og derefter lukke dem ind til de andre.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2011, 11:38 »
Jeg ville da lukke dem ind til de andre når de er nogle dage gamle , og kender deres mor, jeg plejer at lukke dem ud og så lige holde øje med at hønemor selv passer på dem, de andre har om regel stor respekt for skrukker, og hanen er helt sikkert nysgerrig på de små nye....
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2011, 12:58 »
Jeg ville lade dem gå med de andre, når skrukken begynder at tage dem med ud, hanen er sikkert god til at finde noget lækkert til de små, sådan plejer det af være, og når de går sammen er kyllingerne også integrerede i flokken, når skrukken ikke gider dem mere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2011, 13:12 »
vi har kun haft 2 kyllinger, der blev ruget ud naturligt og lige under redekasserne i hønsehuset. Jeg kan godt love dig for at hønemutter forsvarede sine kyllinger. Skaffede dem plads forrest i køerne til både mad og vand, m.v. Faktisk var det hverken kyllinger eller skrukmutter vores bekymringer gik på, men alle de andre, der blev kostet rundt af madammen. I vores hønsehus kan de små komme i ly under redekasserne, hvis de skulle blive jagtet og komme væk fra deres mor. og i hønsegården er en europalle alle tiders at krybe i skjul under, hvis det skulle være nødvendigt. Held og lykke!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Spoton

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2011, 13:18 »
Tusind tak for svarene, jeg havde selv tænkt på bare at åbne ind til skrukmutter, og så holde øje med hvad der sker, det er brahmaer og de er jo rimelig rolige så jeg tror det går :)
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright  1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel,  1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D