Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kæmpe hane  (Læst 2880 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
kæmpe hane
« Dato: 26 Juni , 2011, 22:18 »
hej derude, har været til en hyggelig sammenkomst og mens tiden den går så sankkes der mere og mere om høns /o
og da vi alle i forsamlingen kender nogen der har høns men egentlig ikke kan betegne sig for en expert på området må jeg komme med et spørgsmål til jer:
under  mødet fortælles der om en familie med en hane problem. De er bange for ham, da han er SÅ stor!
og så viser  kvinden  et tegen  med hånden at hanen når hende næsten til hoften.
 nu skal der siges at kvinden er hverken stor eller lille så godt og vel en  meter vil jeg tro hanen skulle være!
kan det passe? findes der virkeligt så store dyr? nogle nud på racer?
eller er det lige som fisker fortælling, jo mere man fortæller, jo større fisken bliver ;D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Carsten Blohm

• Bruger
Sv: kæmpe hane
« Svar #1 Dato: 26 Juni , 2011, 22:21 »
Hvis du mener at hanen er godt en meter så må det være nogle meget
lange ben den dame har :)
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Juni , 2011, 22:30 »
Sjovt, jeg har også fornylig hørt om nogle, der har en hane, der er så stor, at de er bange for ham! Kun børnene kan komme ind i hønsegården, da de jagtede den som lille, og det kan den huske! Så den er bange for dem.. Men manden i huset og konen går den frem imod.. Mener, at disse snakker en hane på en 6 kg, som fylder ret godt op i landskabet  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Juni , 2011, 22:34 »
jeg tråede at  min orp. hane er stor men slet ikke i nærheden hvad de fortæller!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 26 Juni , 2011, 23:03 »
En kæmpe jersey hane er altså ret stor ;D
jeg havde en sort der uden videre kikkede mit treårige barn i øjnene og havde en slagevægt på 6 kg, så johh da, men om han var 1m det skal jeg lade være usagt, men stor det var han, mon ikke Lene ved det, hun har kæmpe jersey
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2011, 12:14 »
Hvad med en malay hane i stor, de er ret høje.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk