Du skal nok ikke vente med at slagte hende til at hun er skruk igen. Teknisk set er en skruk en syg høne med feber. Den har også rigtig dårlig huld. For et par år siden, havde jeg også en dræberskruk. Hun fik dræbt 3 kylliger lige så hurtigt de kom ud af æggene, inden jeg opdagede det. Fik heldigvis gang i en miniruger så jeg fik reddet nogle af kyllingerne. Men hun røg ind i hønsehuset indtil hun havde taget godt på igen, og så røg hun i fryseren.
Havde så igen en jeg her for et par uger side. Tror at hun havde pikket den første kylling, lige før jeg tjekkede æggene under hende, hvor der sad en lille ulykkelig kylling, der var blodig på siden af hovdet. Jeg tog straks den og de delvis klækkede æg fra hende, og lagde dem i rugemaskinen. Da der var ruget 10 kyllinger ud, kom de under en varmelampe, og dagen efter igen prøvede jeg at ligge dem under den dumme skruk. Det virkede, jeg hold selvfølgelig skarpt øje med dem. Hun går stadig med kyllingerne uden problemer. Men hun er dog ikke den meste hensynsfulde mor.........såååå. Men alle kyllingerne trives - selv den der blødte voldsomt. Den manglede et stort stykke skind ved øret. Jeg tror at hønen ikke kunne klare al den skrigen kyllingerne laver, når de er nyklækket. Ellers Fejlede den noget. Hvem ved? Man kan ikke se noget på den idag.
Hilsen Anne