Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Racebeskrivelser søges!  (Læst 3626 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Racebeskrivelser søges!
« Dato: 05 August , 2008, 20:01 »
Jeg har opdaget at vi ikke har beskrivelser af new hampshire, orloff, malayer og mange andre som jeg slet ikke kender  :P

Så har du en viden om en race der ikke er i leksikon, har billeder, tid og lyst til at skrive lidt, så vil det være yderst velkomment og en god hjælp til de der har interesse i de racer vi endnu ikke har  ;)

Du kan enten skrive det her, på PB eller på mail.

 <E
Hilsen Susanne

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #1 Dato: 06 August , 2008, 10:12 »
Du må undskylde at jeg sådan spolerer denne tråd men... Hvis nu vi forestiller os at jeg sad med Skandinavisk Fjerkræ Standart, og jeg plukkede nogle beskrivelser ud og nedskrev, ville det så være imod copyright-loven?
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Trine B

  • Gæst
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #2 Dato: 06 August , 2008, 10:13 »
hey.

jeg har en race som jeg selv synes er svært a finde info om. jeg har prøvet at søge forskellige steder og har lavet dette på min hjemmeside. noget af det er ren volapyk, men det kan være en mere hønsekyndig person (mere end jeg) kan finde mere hovede og hale i det jeg har skrevet. http://www.roennekildegaard.webbyen.dk/

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #3 Dato: 06 August , 2008, 10:16 »
Magnus, det må du gerne. Du må bare ikke lave en copy/paste ;)

Der er de enkelte fakta om størrelse, farver, oprindelse, æg osv, som amn kan finde i div opslagsbøger, men det der gør sådan et opslag interessant, er når folk beskriver hvordan de er socialt. om de er gode skrukker, æglæggere. om de flyver om de er børnevenlige, spiselige og alt sådan noget.

Det der gør at det er meget sjovere og mere indbringende at kigge i vores leksikon, end at slå op i en tør bog på biblioteket  ;D

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #4 Dato: 06 August , 2008, 11:05 »
Så svaret er, at jeg gerne må skrive af, men ikke kopiere? Det lyder tåbeligt...
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #5 Dato: 06 August , 2008, 11:36 »
Magnus, igen tager du tingene meget bogstaveligt ;)

Du må gerne tage småbidder fra en tekst og som du selv skriver plukke, der fra. Mange af de ting der står i bogen er jo facts. Men du må ikke kopiere f.eks hele afsnit eller kapitler.


Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #6 Dato: 07 August , 2008, 23:03 »
Hej Magnus.
Du må ikke kopierer hele standardbeskrivelsen med bilelde og farvebeskrivelse for en given race.
Af 2 grunde.
1. DFFR har copy rigth på standardbeskrivelsen.
2. Det kunne jo være der hen af vejen kom rettelser til standarden, som du ikke fik rettet på din side - og så er det jo ikke længere gældende det du har skrevet.
Du må gerne for en race lave en sammenskrivning af natur og helhedspræg og f.eks nævne at racen findes i hvilke farver.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Racebeskrivelser søges!
« Svar #7 Dato: 19 August , 2008, 19:52 »
Jeg har for nogle år siden haft New hampshire, en ret dejlig race gode æglægger rolige og omgængelige, og utrolige smukke, jeg har ikke oplevet de blev skruk, da jeg måtte af med dem da taget på hønsehuset fløj af i stormen. overvejer at få et par stykker igen.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte