Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høne med kyllinger  (Læst 2778 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marrik

• Passiv bruger
Høne med kyllinger
« Dato: 21 Juni , 2011, 11:02 »
Hej jeg har en høne der ligger på ca 10 æg som klækker inden for den næste uge.
den ligger sammen med de andre høns, kan den blive der med sine kyllinger? eller skal de flyttes?
jeg har også to katte er det et problem når katten kan komme ind i hønsegården? eller holder hønemor dem væk?

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Høne med kyllinger
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2011, 11:07 »
Kyllingerne kan sikkert godt blive der, sammen med skrukmor. Specielt hvis der er god plads i huset.
Jeg har mistet enkelte kyllinger i mit hus, men der er pladsen heller ikke alt for god, og mine høns er meget store.

Med katten, tjae, det er jo svært at sige, flere herinde har ingen problemer, og mine egne katte rør heller ikke kyllingerne, ihvertfald ikke dem der har løbegård ud til den side med hønsene, nogle kyllinger har sågar sommetider gået gennem hegnet ind til kattene, og de har stadig ikke rørt dem.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2011, 16:57 »
Jeg plejer at lade mine skrukker blive i hønsehuset, både under rugning og når de små er klækket, det plejer at gå fint.
En skruk plejer også at kunne holde en hvilken som helst fare på afstand, så jeg vil tro at katten ikke er et problem. Sådan er skruk skal man ikke spøge med.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2011, 23:27 »
Jeg plejer at skille kyllingerne med skruk fra de andre. Det er fordi de får startfoder de første ca. 6 uger.
JMO

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #4 Dato: 24 Juni , 2011, 12:08 »
Jeg plejer at skille kyllingerne med skruk fra de andre. Det er fordi de får startfoder de første ca. 6 uger.

Det er netop her, jeg har mistet kyllinger, fordi de store også trænges om startfoderet, og så er der simpelthen blevet trådt enkelte kyllinger i hjel, eller de har fået et hak.

Nogle brugere her løser dette problem med, at de har en afskærmning / indhegning i hønsehuset, hvor kun kyllingerne kan komme ind.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Juni , 2011, 12:12 »
min skruk rugede i det store hønsehus men da kyllingerne var klækket flyttede jeg dem til en anden kyllingehus med gård til..
da en af de andre rendte rundt med en kylling i næbet  ???
jeg har også den store race og det fungere super godt med skruk og kyllinger i deres eget hus... det er meget nemmere med fodret
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder