Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: r-com 20 vs r-com 20 pro  (Læst 13729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrit

• Bruger
r-com 20 vs r-com 20 pro
« Dato: 20 Juni , 2011, 22:50 »
Hej allesammen

Jeg vil rigtig gerne have fat i en god rugemaskine, og jeg tror jeg har kredset mig ind på at det skal være en r-com. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvad forskellen er på standart og pro modellen, er der nogen der kan hjælpe med at afklare det ???

Med venlig hilsen
en skruk :)
Mange hilsner fra Majbrit :)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: r-com 20 vs r-com 20 pro
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2011, 23:30 »
Jeg har standard-modellen, og den virker fint. Så vidt jeg ved er pro´en bare endnu smartere. Den kan tilsluttes computeren m.m.
Det er i bund og grund ikke nødvendigt, men vildt blæret. Det er begge digitale modeller, og meget nemme at betjene. Jeg er meget glad for min. Jeg fik den tidligt sidste forår, og den har da ruget mindst 10 hold kyllinger ud med stor succes.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2011, 23:42 »
Var der ikke også noget om at pro modellen kunne noget med fugtigheden   ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2011, 06:09 »
Jeg flytter lige dit indlæg til "Hønsehuset", som handler om "Huse, gårde, inventar, rugemaskiner osv. Alt det tekniske".
Marianne - administrator.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2011, 07:07 »
Som sagt har jeg kun den almindelige, så der må andre på banen.
På den almindelige kan man indstille 3 ting. Om den skal vende æggene eller lade være, temperaturen kan indstilles på første decimal (altså fra 37,4 til 37,5) og den procentvise fugtighed der kører på hele tal.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 Juni , 2011, 08:21 »
Jeg har ikke rugemaskine, men har lige som dig forelsket mig i r-com modellerne.
Det jeg har læst mig til at r-com 20 er en maskine du kan instille manuelt som det nu skal være, alt efter hvad man putter i.
R-com 20 pro er computerstyret, så ud over at kunne indstille den manuelt, så kan man vælge en af programmulighederne, alt efter om du har puttet hønse, vagtel, gåse, kalkun, påfugl, papegøjeæg osv. Så indstiller maskinen sig selv og det eneste du skal tænke på er at putte vand på. Også er der ubs i, for at kunne hente opdateringer på nettet, hvis der skal komme nye programmer eller andet til rugemaskinen.
Så er der r-com 20 pro ubs, og den kan vist det samme som pro udgaven, men der følger så et computerprogram med til computeren også, så man kan lave statestik over udyttet af befrugtninger og hvor mange der klækker osv.

Det var hvad jeg fik fat i ved at undersøge marked, men kan være jeg har misset noget, da jeg ikke er så god til engelsk  ;)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Majbrit

• Bruger
« Svar #6 Dato: 21 Juni , 2011, 08:57 »
Tak Marianne for teknisk support ;D

Så vidt jeg forstår nu så kan maskinerne det samme funktionsmæssigt, det er bare et spørgsmål om hvordan den bliver indstillet. Så må jeg til at tage en beslutning, så vi kan få  <L i vores nye hønsegård :D. Mikkel ræv knækkede koden til den gamle >:(
« Senest Redigeret: 22 Juni , 2011, 10:09 Fra Majbrit »
Mange hilsner fra Majbrit :)

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #7 Dato: 21 Juni , 2011, 16:16 »
Hej allesammen

Jeg vil rigtig gerne have fat i en god rugemaskine, og jeg tror jeg har kredset mig ind på at det skal være en r-com. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvad forskellen er på standart og pro modellen, er der nogen der kan hjælpe med at afklare det ???

Med venlig hilsen
en skruk :)
Jeg har selv en Rcom20Pro som jeg er helt tilfreds med.Du kan læse om de 3 modeller på forhandlerens hjemmeside : P&t Poultry.Du kan få Pro udgaven i England billigere end America tager for standardudgaven.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 21 Juni , 2011, 16:55 »
I al sin enkelthed kan man sige, at Pro-modellen selv finder ud af det hele, hvor imod standartmodellen skal indstilles manuelt, hvilket vist er meget simpelt.
Jeg har Pro-modellen, og skal bare tænde for strømmen og trykke enter, når "hønseikonet" popper op på displayet som det første af flere muligheder.
Dernæst er det bare at hælde vand på med jævne mellemrum, så styrer maskinene selv temp. og fugtighed. Det er så snydenemt, og det virker!

/o
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #9 Dato: 22 Juni , 2011, 15:10 »
Jeg har også Pro udgaven.
Den kan ikke tilsluttes en pc via USB, der skal man have USB modellen.
Har dog læst, at selv om det er usb, så er overførselshastigheden nede på alm. 64 bit modem, så det er ikke videre interessant.

Er selv meget glad for min maskine, den kører med 4 hold æg siden den blev købt i foråret..

Klækkeraten har indtil nu været ok, uden at være 100%, men det kan næppe lastes maskinen :)

Mvh

Jesper B
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #10 Dato: 22 Juni , 2011, 15:40 »
Jeg kan prale med en utrolig succes-rugning her i foråret. 100% befrugtning og 100% klækning i standard-modellen. (Men det er nok en  oplevelse af de mere sjældne. Jeg må have taget æggene lige da både haner og høner toppede i fertilitet, og så har maskinen jo altid arbejdet godt.)
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 Juni , 2011, 14:35 »
Jeg har en R-Com king suro 20. Den er også fuldautomatisk, men her skal du ikke indstille, at det er høns eller ænder osv. Når man sætter den til, spørger den blot, om nogle spørgsmål, som man besvarer ved at trykke på display-knapperne. Vandet er også automatisk. Hvis du skriver r-com king suro på google, kan du finde alt muligt om den. Den er ret smart, let og klarer som sagt alt med temp. plus fugtighed. Det eneste man skal gøre, er til sidst at stoppe æggevuggen, så den ikke længere vender æggene samt hæve fugtigheden...meget simpelt. Jeg er i gang med 2. rugning på den, de klækker pt  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #12 Dato: 24 Juni , 2011, 17:30 »
Ulempen er bare den samme som for f.eks. Octagon20.Den skal stå i et rum med en ret konstant temperatur.Dette problem er der ikke med Rcom 20 serien.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 24 Juni , 2011, 22:21 »
Ulempen er bare den samme som for f.eks. Octagon20.Den skal stå i et rum med en ret konstant temperatur.Dette problem er der ikke med Rcom 20 serien.

Leif, tror du det gælder min r-com king suro?? Den hedder jo også 20..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #14 Dato: 25 Juni , 2011, 05:33 »
Har begge modeller for fleksibilitetens skyld og kan lide dem begge - den manuelle er dog mere simpel og kører fuldstændig lige så godt. Den giver bare den stupide lyd når den vender æggene..Den lyd kan jo slåes fra på Pro modellen.

Har dog haft problemer med blæserne på Pro modellen og har skiftet dem.

Ville nok vælge standarden hvis jeg skulle købe igen, da jeg godt kan lide selv at følge med i udrugningen og stoppe vendingen, ændre fugtigheden osv. Det kan den anden også, men det er ikke helt så simpelt.
Mvh

Claus