Lige lidt opfølgning, jeg har nu to skrukker, og de ligger MEGET konstant, kun af reden i kort tid for at klare nogle småting (store faktisk).
Det sjove er at de bytter rede, og det lader til at gå fint. Så man kan jo sige at Danny har lidt ret, men da der er to skrukker, er det ikke et problem, fordi de heldigvis er tilfredse bare de har en rede.
Jeg har krydset æggene af, og må så en gang om dagen tage dem, de andre har lagt, jeg prøver at ramme det tidspunkt, hvor de lige er et ærinde, men ellers løfter jeg matronen af.
Sjovt som mine fine små høner ligner kuglerunde matroner, når de ligger der

Jeg har sat to andre redekasser op over dem, der ruges i, men selvom jeg har løftet en af de andre høner op, når hun møvede sig ind hos en skruk, har de ikke lyst til at lægge æg der, men skræppede bare helt vildt op og fløj ned.
Jeg har stillet en papkasse men adgang fra siden med redemateriale i bunden af huset under skrukkerne, men der gider de heller ikke lægge æg, så nu må vi se hvordan det går.
Sjovt er det at følge, og jeg håber bare at der kommer noget ud af det.
Da jeg tjekkede æg i dag, kunne jeg se at der var skubbet et af æggene ud til siden, men det var også meget lille, så hønen har nok vidst at det var for lille til at give gevinst. Helt dumme er de nu ikke.

Det er sjovt at følge Jessie's tråd om skruk, jeg har i hvert fald allerede lært en masse, som ikke har stået i nogen af de bøger jeg har læst.
Tak til gode medlemmer her for det