Jeg kan se, hvad du mener, Danny, og jeg kan helt klart se problematikken

Gad vide hvad man gjorde "i gamle dage"? Jeg kan huske som lille pige, da vi flyttede fra København til Midtjylland, og mine forældre selvfølgelig skulle prøve alt det der med dyr. Vi havde bl.a. heste, får, kalve, påfugle og altså også dværghøns. Jeg kan selvfølgelig huske forkert, men jeg mener ikke, de gjorde noget særligt i forhold til skrukken. Jeg kan tydeligt huske dværghønen rende rundt med sine små stribede kyllinger.
Hvad sker der i naturen, er der bare et helt enormt tab?
Jeg kan slet ikke overskue, hvad jeg skal gøre for at få det her til at virke. Ville det være en god idé at købe en såkaldt hønsefræser? Mit hønsehus er ganske enkelt ikke stort nok til at blive delt op, hvis jeg forsøgte at dele op så hendes redekasse blev afskærmet i den del af huset, ville hun få ½ m2 gulv og ingen ude-adgang, og det lyder som dyreplageri i mine ører.
Nu var jeg ellers lige begyndt at glæde mig, og jeg VIL finde en acceptabel løsning!!!
Hvis det nu er en god idé med en hønsefræser, hvornår er så det rigtige tidspunkt at flytte hende, når det er mørkt?
Det hele er kommet lidt bag på mig, i morges var jeg lidt "misundelig" på Majs' små "pingviner" og tada, få timer efter sidder jeg selv med en skruk. Jeg havde jo ikke regnet med at skulle have kyllinger før næste år.
Er der nogen der ved om skrukken oftest klarer sin tur af reden om morgenen, eller senere på dagen?