Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Faverolles vs Sussex  (Læst 2708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

• Passiv bruger
Faverolles vs Sussex
« Dato: 20 Juni , 2011, 19:20 »
Hej

Vi havde jo en flok Lys Sussex, som Mikkel Ræv desværre skaffede os af med. Istedet fik vi 5 små Laksefarvede Faverolles. Efter de har været her en uge, er der tydeligt forskel på madindtagelsen. Hvor Sussex'erne kastede sig over alt hvad vi serverede, er Faverollerne meget mere selektive  ??? Faktisk er det eneste de rigtig vil spise startfoder og frisk græs. Men det er der vel heller ikke noget galt i, eller hvad? Dog virker det mærkeligt med SÅ stor en forskel....
Nogen bud?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Faverolles vs Sussex
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2011, 21:24 »
Præference for foder er ikke så race-specifik som det er hvad dyrene har været præsenteret for af foder det tidligere sted.

Tit når jeg får nye dyr ind (til blodfornyelse) i min karantæne stald, så nægter de undertiden at æde det de øvrige Orpington´er æder over i den anden stald.
Og når jeg så har spurgt sælger hvad han havde fodret med, og prøver at rette fodring ind efter dette, ja så æder de nye med voldsom ihærdighed.
Derfor er jeg begyndt at spørge efter dette når dyrene afhentes.

Blot mine erfaringer / iagttagelser omkring emnet.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2011, 21:35 »
Jeg vil give Rudy ret.
Jeg har to faverolleshøner og de er de to mest forslugne høns jeg nogensinde har ejet. De spiser ALT ;D De afprøver alt for om det kan spises: tæer, lynlåse, knapper, plastikposer osv. :D

Bare rolig, de skal nok komme efter det, når de lærer at sætte pris på de lækkerier du serverer.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2011, 07:14 »
Super, vi lader så tålmodigheden komme til, og afventer nærmere  ;) Tak for svarene!
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)