Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Varme til kyllinger?  (Læst 11085 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Varme til kyllinger?
« Svar #15 Dato: 25 Juni , 2011, 16:20 »
Hvis man skal sammenføre små kyllinger med store, er det nødvendigt at man har god tid.
De små skal have god plads, og så flytter man en stor ind til dem og lader den gå der, dagen efter prøver man så at sætte en stor mere ind til de små, og så fremdeles, lad det ikke gå for stækt, men når man gør sådan, så er det de små der har hjemmebanefordel og de store må affinde sig med det.
Sådan gør jeg og det virker, og de små sidder ikke i et hjørne, og er skræmte, for en af gangen er jo ikke farligt.

Det er en fin løsning.

Hvis man har bure nok,kan man også sætte begge hold i et "fremmed" bur.Så føler de voksne høns sig ikke på hjemmebane men skal lige vænne sig til de nye omgivelser.Så glemmer de i en vis grad de små kyllinger.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Varme til kyllinger?
« Svar #16 Dato: 25 Juni , 2011, 17:16 »
Vi taler så vidt jeg har forstået om små kyllinger der skal ind til større kyllinger, og der har de store det med at mobbe de små, derfor mit forslag.
Forslaget er  ikke ret godt i forholdet mellem små kyllinger og voksne høns, da de voksne ikke altid er tolerante over for de helt små (daggamle) feks.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn