Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hakning  (Læst 2080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stine R

• Passiv bruger
Hakning
« Dato: 16 Juni , 2011, 10:46 »
Hej alle

Jeg slagtede min hane for ca 5 uger siden. 4 af mine 6 damer var på daværende tidspunkt godt skallede over ryggen fra hanens voldsomme kærlighedserklæringer - og jeg glædede mig til at de nu skulle få lidt ro og blive fine igen.

men ak...jeg har nu to høner der er pillede på bagsiden af halsen - og jeg kan se at en af mine wyandotter er efter de to - en af de to ser noget træls ud (jeg gad vide om der også er skifte fjersæson for hende) - og jeg spekulerer nu på hvad jeg kan gøre for at de alle kan få det godt igen. Inden hanen blev kønsmoden (siodste år) var der ingen problemer i flokken / i gården. De burde have plads nok - og der er altid noget at skrabe i eller spise...

Er det et spørgsmål om at de to der er mest medtaget - er blevet holdt nede fordi de allerede var medtaget af hanens orgier med dem - eller er de blot omega'er i flokken?

Vil det monstro hjælpe noget at aflive den aggressive høne? Jeg er ikke selv helt sikker...

Men vil meget gerne høre jeres tanker?

Mange hilsener
STine
Mange hilsener
Stine :)

0.1 Rhodesian Ridgeback
Orpington
Wyandot
Barnevelder
Maran
Blanding af orpington/Wyandot

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hakning
« Svar #1 Dato: 16 Juni , 2011, 22:00 »
Hvis du er helt sikker på hvem der piller, så af med hovedet, det er en uvane og den smitter..
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2011, 23:59 »
Spørgsmålet er om det var det rigtige at slagte hanen (men det er jo for sent at fortryde nu  :D). Det havde måske været bedre at tilføre 2-4 høner mere som aflastning. Hvis det ellers er en god hane sørger han for at der ikke er ufred, madammerne imellem.

Der vil ofte, i en hønseflok, være nogle høner der trædes oftere end andre af hanen. Kald det 'kærlighed' eller hvad du vil fra hanens side, jeg tror egentlig mere på at de er lettere at 'fange' af den ene eller anden grund. For hanen gældet det primært om at få spredt sine gener. Der er næppe mange følelser involveret.
Mvh
Erik Andersen

Offline Stine R

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2011, 11:23 »
Jeg blev nødt til at slagte hanen da jeg slet ikke må have hane - så det var skam ikke med min gode vilje...
Mange hilsener
Stine :)

0.1 Rhodesian Ridgeback
Orpington
Wyandot
Barnevelder
Maran
Blanding af orpington/Wyandot