Mit hønsehold er bare gået fra "supergodt" til "skod", siden rævens besøg tidligere på året

og jeg er i totalt "hjemmelavede-æg-underskud" - og det er altså ikke rart, kan jeg hilse at sige

Mine dværgkochin har altid været af den håndtamme hyggelige slags, men de to nye høner, jeg investerede i, har vist sig at være nogle forskræmte madammer, som jeg, trods godbidder af den ekstra lækre slags, simpelthen ikke kan få overbevist om, at jeg altså ikke gør noget - og så lægger de stadig ingen æg

Den fine hane, som jeg fik, er vist blevet smittet af hønerne og er blevet helt utilnærmelig - det var han altså ikke i starten

Så nu har jeg besluttet, at det er tid til at prøve noget nyt (tror jeg

) Jeg har en skruk liggende (eneste overlevende fra den gamle flok), og hun er tam og rolig og omgængelig. Og nu håber jeg så, at det kan lykkes mig at få fat i nogle nye kyllinger eller rugeæg fra dværg brahma eller brune dværg lutter i en fart, sådan at hun kan præge kyllingerne med sit gemyt og jeg kan prøve en anden race af

De to høner og hanen må lade livet og jeg er godt klar over, at det så har laaaange udsigter med æggene, men for mig er det altså også vigtigt, at det er hyggeligt med de der høns