Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår slut med kyllingefoder  (Læst 9705 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline may-brit

• Bruger
hvornår slut med kyllingefoder
« Dato: 13 Juni , 2011, 20:40 »
Hej. Vi har nu været de glade kyllingeejere i tre uger. 15 silkekyllinger, der nu er mellem 3 og seks uger gamle. De har spist sig gennem en pose undulatfoder og får nu kyllingefoder - sammen med en masse grønt. Jeg har ikke rigtig kunnet finde et overbevisende svar på, hvor længe, de skal blive på kyllingefoder, før de skal have "almindeligt" hønsefoder og hele kerner? Håber I erfarne vil hjælpe. Iøvrigt lever alle godt, vi havde regnet med et frafald:-)

tak for hjælpen
 may-brit
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

karina dj

• Gæst
Sv: hvornår slut med kyllingefoder
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2011, 20:55 »
Det er meget forskelligt hvad folk de gør...

Det hedder jo 0-8 kyllingefoderet, dvs du gir det fra de er 0 til de er 8 uger gamle. Nogle springer herfra til korn fordi kyllingerne godt vil ha' korn, andre starter voksefoder som hedder 8-16 dvs fra de er 8 til de er 16 uger, og derfra videre på korn og piller...

Andre blander, nogle gør dit andre dat  :D

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2011, 20:57 »
Mange silkehønseejere fodrer med startfoder som grundfoder til alle aldre.

Jeg blander gradvist hvede i startfoderet, og de voksne silkehøns får 2 dele startfoder og en del hvede. (Derudover selvfølgelig diverse udvalgte rester og grønt ad libitum)

Det fungerer godt, og det er nemt, når de alle får fra samme tønde.

Offline may-brit

• Bruger
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2011, 21:11 »
jeg går ud fra, at de ikke spiser for eksempel hvede, hvis de ikke kan? jeg tænker på situationen, hvor kyllinger går sammen med voksne høns, så må de jo kunne sortere, så de ikke kvæles??

may-brit
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2011, 08:52 »
Nej de sortere selv i, hvad halshullet kan klare. Intet problem for dem  /o

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Juni , 2011, 09:02 »
Vi bruger "Kyllekræs 3" til vores kyllinger fra start af.....jeg blender det lidt mindre i starten!!
De kyllinger der går i hønsegården sammen med deres skrukhøne, har også adgang til kyllekræs, men de spiser såmænd også det foder vi bruger til de voksne høns!! Så mon ikke de selv kan vælge til og fra???
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!