Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Billeder af andehuse?  (Læst 2897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Billeder af andehuse?
« Dato: 13 Juni , 2011, 18:14 »
Kom frisk med jeres ænders boliger så vi andre som gerne vil inspireres kan se dem ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Alfred Kirk

• Bruger
Sv: Billeder af andehuse?
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2011, 18:40 »
Ja mine ænder (moskus) har nogle grisehytter at gå i, men bruger dem stort set kun til at lægge æg i. Kun sjældent går de ind i hytterne om vinteren, så skal det virkeligt være dårligt vejr, men Svanegæssene går ikke frivilligt ind, de ønsker altid at være ude.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

karina dj

• Gæst
Sv: Billeder af andehuse?
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2011, 21:04 »
Vi har bygget et tjept hus af gamle panneplader... det rager lige så langt ud på den anden side af åbningen bag alt det grønne. I gavlene har vi sat plexiglasplader hist og pist så der kommer lys ind. Ænderne ruger gerne derinde og da jeg osse fodrer der, kommer de der hver dag. De hænger nogle gange ud derinde midt på dagen, det ser hyggeligt ud  ;) Den ene tageplade er hængslet så jeg kan komme derind... det kan være paraktisk når halvdelen af huset pludselig er fyldt med sne og man skal evakuere alle ænder (i vinters 18 stk), desværre ikke så praktisk at man kun kan kravle rundt derinde  :D Resten af vinteren var huset begravet mens ænderne gik i stalden...det ga en go slagtevægt  /o