Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vindæg  (Læst 6124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pipper69

• Passiv bruger
Vindæg
« Dato: 11 Juni , 2011, 19:00 »
min høne har nu, lagt Vindæg i godt en måned, den er fra 2010. Den er ofte våd bagi. Idag så jeg at der stak et eller andet hvidt ud af "gumpen" på den. Den er ellers pæn i fjerdragten og aktiv. Er der håb for sådan en høne ? vil gerne høre jeres mening og gode råd.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Vindæg
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2011, 19:05 »
Du unedersøgte vel hvad det så var der stak ud af hønen, det er svært at hjælpe når man ikke kender deltaljerne
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pipper69

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2011, 19:40 »
Hej Ina. jeg har lidt svært ved at forklare det og kan godt forstå det er svært at hjælpe. det der stak ud af hønen lignede en lille hvid pind eller makaroni, ca 1,5 til 2 cm langt, det forsvandt ind igen, ja det lyder mystisk. hønen går ofte som om den skal af med noget, "gumpen" er blottet. men som skrevet før er den frisk og følger med de andre. Vil nødigt af med den men ved også godt at der skal meget til før en høne ser syg ud

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 11 Juni , 2011, 19:44 »
Tror du ikke det er en slags orm?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pipper69

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2011, 20:01 »
Jeg har kigget under symptomer ved orm, men synes heller ikk lige det ligner det. Kan det være noget inden i hønen der er gået i stykker som evt kommer frem, tænker om det kan være derfor den blir ved med at lægge vindæg.  ??? ???

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2011, 20:20 »
Er du sikker på, at det ikke er et stykke af den hinde, som skulle være æggeskal, hvis hun ikke lagde vindæg? Jeg har en høne, som har lagt vndæg i næsten et år nu, og en gang imellem må jeg lige hjælpe hende af med æggehinden, som stikker ud af numsen. Når din høne går og ser ud, som om hun skal af med noget, så tror jeg på et stykke hinde, som stadig sidder i "æggevejen"
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #6 Dato: 13 Juni , 2011, 14:27 »
Hej Pipper

Høns kan få fremmedlegemer ind de forkerte steder, og når det sker der, vil de prøve at omslutte det med en æggeskal...

Derved fremkommer der somme tider det fænomen, at en høne lægger et æg, med et æg i, hvori fremmedlegement ligger....

Så bunden i vejret på kræset, og se om du kan fiske dette mystisk udseede fremmedlegeme ud...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))