Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skuffet....  (Læst 2003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Skuffet....
« Dato: 10 Juni , 2011, 21:42 »
Mine dyre små wyandotter fra sidste rugning kommer til at ligne  lyse columbia.(Jeg så hun havde en hane til at gå af den slags inde hos de sølvrandede)
Nu troede jeg altså lige jeg skulle prøve at ha ÆGTE små dværgdotter.
Hun lovede endda at det ikke var den hane der blev far til mine.Æw altså...havde nu glædet mig til de små smukke.
Man får ski da lyst til at ringe til hende og brokke sig...bare en anelse.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Skuffet....
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2011, 21:49 »
Ja..jeg ville også blive skuffet, hvis jeg var blevet lovet farverene kyllinger. Hun burde egentligt ha det at vide..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2011, 22:31 »
Selvfølgelig skal du ringe, du har jo ikke fået de æg du har bestilt og betalt for.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2011, 23:01 »
Det er ikke i orden, det er jo tit farven på kræene, vi går efter... Men sælger kan jo have taget fejl, må man ikke glemme  :-\ men stadig skal de have det at vide!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2011, 07:20 »
Jeg må ha taget mig sammen til at ringe til hende.Hun burde ha lov at give mig et par rene høner gratis.
Nu kommer jeg jo til at  mangle dem næste sommer.
Dem jeg har er nu ikk så kønne som de ægte.Men slagtet blir de nu ikke lige med det samme.
De vil sikkert både lægge æg og ruge.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2011, 08:45 »
Det er meget dårligt af sælgeren.
Kender det godt med at man ikke lige kan tage sig sammen og få ringet.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 11 Juni , 2011, 17:34 »
Når haner og høner går blandet, så er der altid en risiko for at få krydsninger og  selvom de skilles kan der gå noget tid før, det er den nye hane som er faderen.

Er den hvid sort/columbia så en Wyandot eller er det oveni købet en anden race ??

Jeg ville også helt klart ringe og fortælle det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Juni , 2011, 20:16 »
Nu har jeg aldrig før set kyllinger af sølv-sort randede, men kan det ikke evt. bare være en "kyllinge fjerdragt, som snyder lidt pt., og som bliver pænere, når den endelige fjerdragt kommer frem? Den genetiske opbygning af hvid sort columbia og sølv-sort randede er ikke voldsom forskellige...
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 12 Juni , 2011, 23:05 »
Nu har jeg aldrig før set kyllinger af sølv-sort randede, men kan det ikke evt. bare være en "kyllinge fjerdragt, som snyder lidt pt., og som bliver pænere, når den endelige fjerdragt kommer frem? Den genetiske opbygning af hvid sort columbia og sølv-sort randede er ikke voldsom forskellige...

Der er faktisk stor forskel. kan lige sætte et billede ind af en sølvrandet.
« Senest Redigeret: 12 Juni , 2011, 23:19 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 12 Juni , 2011, 23:21 »
En lys sussex er helt gul/hvid de første 3 uger.
Mvh Bettina.

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 13 Juni , 2011, 08:20 »
Ligner de kyllinger der ikke også godt nok de kyllinger, som vbruun har i sit galleri fra anden rugning? Betina har du ikke nogle billeder af sådan nogle sølv sort sømmede kyllinger ca. 1-2 mdr. gamle?
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #11 Dato: 21 Juni , 2011, 21:13 »
Så har jeg lagt et par foto ind...jeg er ikke i tvivl om at det er den lyse columbiafarvede hane som er far til dem.
Lene den var godt nok en wyandot, ...
Så resultatet blev : 30 æg for 150 kr. Heraf blev 4 dotter.3 sølvsortrandet/columbia og èn enkelt ÆGTE dotte.Til gengæld er det en høne .Øhh hvad var det nu de hed ? Orange sorttegnet ? måske....nå men hanen var sindsygt flot.

Sjovt nok har den ægte orange høne været langsom i fjerudvikling i forhold til de andre .Men den er allerede rigtig fin og ser (rigtig) ud.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #12 Dato: 21 Juni , 2011, 21:42 »
Ligner de kyllinger der ikke også godt nok de kyllinger, som vbruun har i sit galleri fra anden rugning? Betina har du ikke nogle billeder af sådan nogle sølv sort sømmede kyllinger ca. 1-2 mdr. gamle?

Jo kan lige tage et par billeder i morgen af dem jeg har.

Det er altså sur røv at der er nogen der tager røven på folk på den måde. Ingen tvivl der.
Mvh Bettina.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 21 Juni , 2011, 21:47 »
Vicki, jeg leder med lys og lygte efter blandingsdværgwyandottehøner, så hvis du har nogen tilovers må du endelig sige til  <+
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #14 Dato: 21 Juni , 2011, 21:51 »
Lyder godt men de ser vel også rimelig færdige ud nu eller ?

Ja syns ikk man kan være det bekendt.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand