Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor købes hønseringe?  (Læst 3950 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raknes

• Passiv bruger
  • Her er det mig, der bygger rede
Hvor købes hønseringe?
« Dato: 10 Juni , 2011, 14:17 »
Hvor køber i hønseringe? Og hvornår sættes de på?Er derforskellige typer? Jeg vil bare gerne være sikker på alderen på mine høns, så ikke nogen fancy ønsker. Det er til mine perlehønsekyllinger, der kom ud af 'gamle og beskidte' æg, ganske sunde og raske. Foreløbig 4 ud af 9 æg...Og så venter vi ellers på de næste 45 æg skal klække, Jeg er glad for at mine naboer er glade for høns, for hold da k...., hvor de larmer lige for tiden.
Mth
Helle på Møn
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor købes hønseringe?
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2011, 14:20 »
Det kommer an på, hvad du mener med hønseringe.
Hvis det er faste fodringe, købes de hos DFfR, og du skal være medlem for at kunne købe.
Hvis det er ringe, så du kan skelne dine kuld, kan du købe flere steder, bl.a. nogle foderstofforhandlere og America.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Raknes

• Passiv bruger
  • Her er det mig, der bygger rede
Sv: Hvor købes hønseringe?
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2011, 15:54 »
Tak Marianne, det er bare så jeg ikke slagter en trofast gammel høne,-og lader hanen leve ;D. Groft sagt sæføli ;).
Jeg ringer til America....Det er altid så hyggeligt.
Mvh
Helle
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.