Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dumme høns...  (Læst 1259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brianito

• Passiv bruger
Dumme høns...
« Dato: 07 Juni , 2011, 16:30 »
Onde tunger påstår at høns ikke ligefrem stod forrest i køen da der skulle uddeles hjerne.. og jeg er tilbøjelig til at give dem ret :-(

To af mine høns har nu i 14 dage ligget på æg i den ene redekasse (jeg har to). Jeg har forsøgt at afskrukke den ene, uden held, og har nu accepteret at de ruger æggene ud sammen.

For lidt siden opdagede jeg dog at de begge havde "taget fejl" af redekasserne og havde kastet sig over det ene æg der lå i den anden kasse, med det resultat at de 14 dage gamle æg lå alene frøs i den anden redekasse :-(. Vi har 24 grader ude, og det er vel den temperatur de havde da jeg flyttede den ene høne tilbage på dem. Æggene har max ligget alene i 3-4 timer, da jeg så til dem omkring middagstid.

Er æggene "døde", eller slipper vi med skrækken denne gang?

Nogle der har erfaringer med dette?
1.6 Sebright guld sortrandet
0.1 Sebright, sølv sortrandet
0.5 Bantam, hvid med sort hale
0.2 Bantam, sort
0.2 Bantam, naturfarvet

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Dumme høns...
« Svar #1 Dato: 07 Juni , 2011, 16:49 »
Tror ikke der er sket det mindste...har læst om flere, hvor rugemaskinen har været slukket i flere timer ved strømafbrydelser osv. :)

frida

• Gæst
Sv: Dumme høns...
« Svar #2 Dato: 07 Juni , 2011, 16:53 »
Jeg har selv haft en høne der gik forkert engang. Der gik ca. 6 timer inden jeg opdagede det, og alle æggene klækkede ;D. Men jeg kan ikke huske hvor længe der var ruget på æggene da det skete, hvis det har noget at sige :-\. Så jeg vil gætte på I slap med skrækken denne gang ;)