4 høns, 8 voksne kyllinger - ingen æg :S
Nå, jeg er ikke helt alene kan jeg se

.
Flere i min lille flok er også gået i tidlig fældning, kan jeg se...så heller ingen æg her.
Tanja...jeg kan godt huske billederne af din plukkede?? hane...og fjerene så grangivelig ud til at være plukkede i, men uden at være helt sikker...så mener jeg ikke, at slidte eller plukkede fjer fornyes før efter førstkommende fældning...så hvis der nye på vej, så tror jeg på fældning ..og ikke bisser og unoder.
Jeg gir' dig helt ret Helle, i at flere at fjerene var knækket af, men der er heldigvis mange nye på vej kan jeg se. Selv hønerne er begyndt at få flere fjer på ryggene, efter at den værste forårskuller er gået af de to hane-bøller jeg har rendene.
Jeg skal se at få lavet den skurvogn færdig, så araucana'erne kan komme hen og bo der i stedet for. Jeg tror stadig på, at det må være en af dem der er skurken i fjerplukkerimysteriet

.
Vedr. manglende æg, så er det pudsigt at min vorwerk også er stoppet. Jeg købte hende på Gavnø, og hun lagde troligt et æg hver eneste dag ind til d. 31. maj - siden har jeg ikke set skyggen af et æg fra hende. Til hverdag kommer de først i haven når vi er hjemme ved 15.30 tiden, så der burde æggene være lagt. Når de er i haven fra morgenstunden i weekenderne, har de adgang til redekasserne, og jeg synes også de er flinke til at gå ind og lægge deres æg. Jeg har aldrig fundet æg udenfor (men vi bor jo også i en skov, så det må være "nålen i høstakken" at finde et hønseæg i buskadserne).