Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sammenføre kyllinger til resten af flokken?  (Læst 1756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
sammenføre kyllinger til resten af flokken?
« Dato: 06 Juni , 2011, 12:14 »
Jeg har 4 kyllinger som er godt 6 uger gamle og varmefrie. De går i en lille "kravlegård" inde i hønsehuset, hvor den ene side er trådnet, så de har kunne se de andre hele tiden... Spørgsmålet er bare nu hvordan og hvornår jeg skal føre dem sammen med de andre. Når de sidder derinde har de jo ikke rigtig mulighed til at komme ud i hønsegården og hygge med de andre...
Der er ikke net over "kravlegården", og de andre høns har ikke prøvet at hoppe over eller reageret på at kyllingerne har hoppet op og siddet på kanten...

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: sammenføre kyllinger til resten af flokken?
« Svar #1 Dato: 06 Juni , 2011, 12:47 »
Jeg har 3 uger gamle kyllinger sammen med resten af mine store høns.
Startede 2-3 dage med kravlegård sammen med de andre, og lukkede dem så ud sammen med de andre.
Har lavet lidt steder i gården, hvor de små kan gemme sig, uden de andre kan komme derind sådan bare lige. Men der er faktisk ingen ballade. De store acceptere de små fuldt ud. Kun lige når der bliver smidt godbider ud der kan være lidt hakkeorden, men på ingen måder noget graverende ( ingen bid/sår)
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juni , 2011, 13:22 »
Mine kyllinger på 5½ uge er i dag blevet lukket sammen med de store høns.

Jeg har laver nogle huller i deres kravlegård så de kan gå ud til de store i hønsegården og ind i sikkerhed igen når der er behov for det.

Det fungerer rigtig fint, de får lige et lille hak hvis de kommer for tæt på en af de store men ikke noget alvorligt.

Jeg har flere steder lavet fiskekasser med bunden i vejret og så sat ben på så de kan gå ind under hvis der er fare på fære, men de har ikke haft brug for dem.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

smilla25

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07 Juni , 2011, 11:24 »
Har lige været ude hos hønsene, og den ene dværgkylling er hoppet over kravlegården og ind til de store. Hanen stod derinde og resten af skrukhønerne lå bare på sin fælles rede, så det ser ud til at gå rigtig fint. Prøver med at resten kan komme derind, så kan de mindste silkekyllinger flytte ud i kravlegården  ;)