Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: And med rødt øje?  (Læst 1831 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Simone

• Bruger
And med rødt øje?
« Dato: 05 Juni , 2011, 22:03 »
Det er ikke så længe siden jeg fik mit første Moskusandepar, men er blevet vildt glade for dem. Nu er der desværre et eller andet galt med Fru And. Hendes ene øje er rødt, og hun vil helst have det lukket det meste af tiden. Det varierer meget fra dag til dag (time til time). Nogle dage er det meget rødt, og andre dage ser det næsten normalt ud. Jeg har taget et par billeder i håbet om, at nogen kan opklare hvad det er (og hvad jeg skal gøre ved det). Jeg synes hun ser ud til have ondt - men ved ikke så meget om ænder - endnu  :)

På forhånd tak,
Simone

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: And med rødt øje?
« Svar #1 Dato: 05 Juni , 2011, 22:08 »
hej Simone, vi har haft moskusænder længe men sådan et øje har vi ikke set .. hmmm måske er hun allergisk?
håber i snart finder ud af det *k
« Senest Redigeret: 05 Juni , 2011, 22:25 Fra morAnna »
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Simone

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 Juni , 2011, 22:35 »
Tak morAnna,

Jeg håber nogle andre har forslag til hvad det kan skyldes. Hun har haft det ca. 14 dage.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Juni , 2011, 22:41 »
Kunne det være øjenbetændelse??? Jeg har aldrig oplevet fjerkræ have det, men hunden har det ofte, fordi den render med hovedet i alt... Det ser lige sådan ud! Jeg skyller det i saltvand, sådan nogle små ampuller, som man kan købe på apoteket (til mennesker), tror jeg gav 25 kr for et par måneder siden. Hmm, men kan man skylde øjet på en and!?  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Simone

• Bruger
« Svar #4 Dato: 05 Juni , 2011, 22:45 »
Hej Metmus,

Ja, det har jeg selv overvejet - altså om det kunne være øjenbetændelse. Jeg må se, om jeg kan komme til at skylle det, men tænkte, at der måske var nogle herinde, der havde set det før ;-)