Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger til skruk.  (Læst 2961 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
kyllinger til skruk.
« Dato: 05 Juni , 2011, 21:43 »
har lige hentet 2 kyllinger til og lægge under min skruk, men hun ville ikke rigtig acceptere dem. Havde tænkt mig og prøve igen om lidt når det bliver mere mørkt, men hvis ikke det lykkes kan den anden høne der går med 7 dage gamle kyllinger så adoptere dem?? eller er der for stor aldersforskel??
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

frida

• Gæst
Sv: kyllinger til skruk.
« Svar #1 Dato: 05 Juni , 2011, 21:54 »
Hvorfor mener du ikke hun vil acceptere kyllingerne?
Mine høns der har fået købte kyllinger, har "forlangt" at kyllingerne bliver under hende i et døgns tid. Begynder de at komme ud inden hun synes det er ok, så virker hønen lidt hård ved at hakke kyllingerne :-\.

Jeg tror hønen instinktivt vil have kyllingerne først må komme ud, når de kender hinandens lyde osv. Kyllingerne skal jo kunne forstå madsignaler, faresignaler osv. og reagere hensigtsmæssigt derefter. Det er udelukkende min egen teori, og jeg har intet sagligt at have det i ;D

Prøv her når det er ved at blive mørkt, at liste kyllingerne under skrukken. Enten ned langs vingen, eller bagom og under numsen. Det synes jeg er gode "gemmesteder" for kyllingerne :).

Hvor længe har hun været skruk? Er hun helt klar efter tre ugers rugning? Jeg tror ikke det vil gå godt med skrukken, som har de andre kyllinger. Tror aldersforskellen er for stor :-\

Held og lykke med projektet /o Håber det bedste for kyllingerne.

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Juni , 2011, 21:55 »
Hvis du venter til der er helt mørkt, skulle chancen være større.
Det samme gælder skrukken med de 7 dage gamle kyllinger, hvis du prøver når de sover under hende i mørket, kan det være du er heldig, hvis den anden ikke vil acceptere dem
 *k
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Juni , 2011, 21:59 »
håber det lykkedes *k de små kender til hønevarme ;D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 05 Juni , 2011, 22:41 »
så prøvede vi igen, og varanen var ikke blevet mere venligtsindet.Hun vil ikke vide af dem, hun hakkede både dem og mig den sure kæl.... . Så måtte det jo briste eller bære, så ned til det andet lille hus hvor hønemor og kyllinger var, men der var de 2 nye blevet lidt forsigtige. Efter 15sek ca smuttede kyllingerne ind under hønen og holdt op med og pippe /o Ingen sure miner hverken fra hønemor eller kyllinger så nu er jeg mere rolig ;D Dejligt og se hun bare kiggede roligt på dem og lod dem komme under sig *p Hun er bestemt en høne der skal blive på matriklen, (men jeg skal nu ud og lure inden jeg går i seng just in case)
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 05 Juni , 2011, 22:56 »
Jes

Jeg tror ikke du behøver ligge søvnløs. Når hønemor har taget dem til sig som sine egne, hvilket hun synes at have gjort, er hun ligeglad med at de forekommer lidt mindre end de øvrige. Der kan muligvis opstå lidt hakken mellem de nye og de 7 dage ældre når det bliver lyst, men det tror jeg hønemor vil styre med hård hånd (næb). :D
Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Juni , 2011, 22:59 »
 /o
håber barfe for de små    *k
dumme k.... der ikke vil have de 2 søde, så må hun gå og være skruk eller hvad hun vil... de er jo kun 1 døgn gamle
høns, ænder, hunde, katte...

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 06 Juni , 2011, 05:44 »
her til morgen er de 2 små stadig inde i varmen ved hønemor /o ;D De ansre kyllinger syns ikke umiddelbart og ha noget imod dem. Mht den anden skruk, så prøver jeg igen og afskrukke hende, så må vi se hvad der sker. Kyllinger skal hun ihvertfald ikke ha
S-K+B-K maran
Mookee i brun

frida

• Gæst
« Svar #8 Dato: 06 Juni , 2011, 06:46 »
Det var godt hønen ville have kyllingerne /o
Tak fordi du holder os informeret. Dumme høne forøvrigt :-\

Offline morAnna

• Passiv bruger