Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så fik vi endelig gæslinger:)  (Læst 6771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
Så fik vi endelig gæslinger:)
« Dato: 05 Juni , 2011, 21:15 »
Så fik vi 3 gæslinger hjem, de er 1 uge gamle og kanon søde :)

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: Så fik vi endelig gæslinger:)
« Svar #1 Dato: 05 Juni , 2011, 21:17 »
nyd dem for de vokser meget hurtigt :D
høns, ænder, hunde, katte...

smilla25

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06 Juni , 2011, 08:52 »
Det kan du tro vi gør :) Sad med den ene i går aftes hvor den puttede og faldt i søvn ved min hals  ;)
I dag kommer de en tur ud i indhegningen og kan hygge sig lidt :)

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #3 Dato: 06 Juni , 2011, 09:15 »
ja tillykke - det er da superfedt! Vi er bare SÅ glade for vores 4. Købte de 3 store for en uge siden og på denne uge har de fået fjer! Albert er stadig mest gul og helt ulden/dunet, men han gider ikke længere komme, når vi kalder.

Hver morgen lukker vi dem ud af deres natlige opholdssted på gårdspladsen, og så drøner de om i haven til deres lille indhegning med skyggeplads og badekar. De har den HYGGELIGSTE lyd. Faktisk er jeg tæt på at sige, at skulle jeg blive tvunget til at vælge mellem gæs, ænder og høns, så fører gæssene p.t. - og vi skulle slet ikke have gæs! De er nogle dejlige dyr.

Held og lykke med dem fra een ny gåseejer til en anden  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

smilla25

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06 Juni , 2011, 09:18 »
Tusind tak :) Skal have dem ud nu snart, glæder mig til at hygge med dem udenfor :) Følger de efter en med det samme?
Hvad giver i dem at spise?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 06 Juni , 2011, 09:20 »
Julie hvis du gerne vil have et fortsat nært forhold til Albert, så skal du tage ham op hver dag, og tale med ham, og pille på ham, du ved sådan se på tæerne og under vingerne.
Skulle han nogensinde komme til at fejle noget, så er det altså titusinde gange nemmere at komme til ham.
Selvfølgelig skal han være en selvstændig fyr, men derfor kan han godt være en man kan have i hænder uden han flipper helt ud, og så er det hyggeligt at føre en samtale med en gås hver dag, så er man ligesom på forkant med livets øvrige finurligheder
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Juni , 2011, 10:30 »
jamen Albert flipper heller ikke ud - men godt tænkt med at tage ham op hver dag. Det må vi begynde på. Og de andre også, de kan jo sagtens nå det.

De følger efter min mand, der fløjter sådan en efterligningslyd af deres eget kald. Albert har udset min mand som værende flokkens moder, så måske derfor det går så nemt for ham? Selv går jeg bag ved dem, og hvis jeg vil have de drejer til venstre, rækker jeg højre arm ud og en anelse frem, så ser den bagerste armen ud af øjenkrogen og drejer straks, og de andre følger trop, så jeg synes det er nemt, men kun når der ikke er børn og hunde der løber rundt og vil hjælpe  ;D

Vi "gik tur" med dem allerede et døgn efter vi havde fået de 3 nye, så gør det bare, de lærer hurtigt ruten at kende  /o
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

smilla25

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06 Juni , 2011, 10:42 »
Jeg har ikke lavet en indhegning til dem udenfor endnu, men vi har en lille gårdhave med græs og lidt sten. Kan sagtens lukke den helt af så de ikke kan komme ud. Vil jeg kunne tage kassen med ud og bare lukke dem ud der, og vil det være nemt at "fange" dem ind igen?
Nu hvor det er meldt så dårligt vejr resten af ugen, ville det jo være lækkert at kunne lukke dem lidt ud i dag=)

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #8 Dato: 06 Juni , 2011, 10:57 »
Gæs er rimeligt godt begavede af fjerkræ at være ! - så brug f. eks. en hundefløjte, når der er mad, så kan du allerede efter  et par dage kalde dem hjem over lange afstande !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

smilla25

• Gæst
« Svar #9 Dato: 06 Juni , 2011, 11:00 »
Det var da smart! ;D

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 Juni , 2011, 11:04 »
ja det var rigtig smart! Det trick snupper jeg også.

Og Smilla luk dem ud i gårdhaven - hvis du altså er forberedt på snask :) De både skider og pladrer i vand, så de sviner en del. Mine har fået min datters aflagte badekar at plaske i. Det skal være fyldt HELT op, ellers kan lille Albert Happy Feet ikke komme op over kanten og ud af vandet igen. Vi prøvede først med en opvaskebalje, men den var for lille allerede den dag vi kom hjem med den (da var han knap 2 uger)
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

smilla25

• Gæst
« Svar #11 Dato: 06 Juni , 2011, 11:14 »
Hehe, hvor sødt ;) Jeg prøver at lukke dem lidt ud inden det begynder at regne :) Er de nemme at "fange" igen?
Må også sige jeg totalt er faldet for de dejlige små dyr=)

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 06 Juni , 2011, 11:41 »
ja, det synes jeg. De løber samme vej og kan let guides i den rigtige retning. På lidt større areal (som vores gårdsplads), brugte jeg første dag en gulvskrubbe. Bare til at have i hånden a la hyrdestok og hvis der så var en, der begyndte at gå den gale vej, så ud med skrubben, og vupti, rettede de ind. Ikke røre ved dem, bare så de kan se den ud af øjenkrogen. Nu vifter jeg bare lidt med hænderne, det giver samme effekt.

I indhegningen kan vores den lille komme gennem nettet, men de store kan ikke. Han stikker ikke af. Ligger måske i græsset lige udenfor indhegningen, men de VIL være sammen, og det gør livet totalt meget nemmere for DIG :)

god fornøjelse!
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

smilla25

• Gæst
« Svar #13 Dato: 06 Juni , 2011, 11:52 »
Lyder skønt :) Sidder og læser til eksamen, så ville være skønt med et lille afbræk med at sidde og nyde dem udenfor :)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 06 Juni , 2011, 16:16 »
Skulle Albert nu være den gase vi tror han er, så vil han udvikle et mere barskt væsen ikke at være bange for, men når han bliver køsnmoden vil han ikke bæres på eller tages op hvis han ikke er vant til det, og det var egentlig det jeg ville sige.
de andre kan sagtens blive ligeså tamme, men hvis du skal slagte dem er det svært når man har set dem i øjnene hver dag og kender deres lille personlighed bag fjererne, bare så du er advaret.  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn