Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ringe for sent på  (Læst 909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Ringe for sent på
« Dato: 03 Juni , 2011, 00:35 »
Min datter er jo for første år "Hønse-Avler. Hun har glædet sig til at skulle sætte ringe på hendes kyllinger. Jeg syntes jo det var "forleden dag", æggene med hendes "ægte" silker klækkede :D, og har tænkt at der var rigelig tid til at fange kyllingerne, og sætte ring på dem :-[. Da det er silker, er de jo lidt svære at se kønnene på, så de skulle have en ring på af hver :-\.

Idag syntes jeg de var vokset en del, siden "forleden", og vi blev enige om at det var nu de skulle "ringes",.... men ak og ve...... Kyllingerne er jo næsten blevet voksne :o Vi kunne kun få haneringen på, så nu er det knageme ærgeligt, hvis det er høner. For så har vi frådset i haneringe, og har høner der ikke er ringet alligevel ;). Sikke noget rod ;D

Det er da utroligt som kyllinger og børn vokser, når man lige vender ryggen til i få øjeblikke... ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ringe for sent på
« Svar #1 Dato: 03 Juni , 2011, 06:55 »
Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis I har fået de forkerte ringe på, men den gode nyhed er, at selvom de har de forkerte ringe, så gælder ringen alligevel som identifikation, og dyrene kan også udstilles.
Jeg ved ikke helt, hvordan det er, men der er vist nok et fradrag i points pga. forkert ring. Her må nogle andre lige byde ind, for der er jeg på usikker grund.
Det med at ringe dem på det rigtige tidspunkt, kan godt være lidt drilsk, for hvis de er for små, ja, så taber de jo ringene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2011, 14:22 »
I er ihvertfald hverken de første eller de sidste, der er blevet snydt af det!
Du har så evig ret.. de vokser alt for hurtigt - alle sammen :D

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 03 Juni , 2011, 22:01 »
Hvis der er forkert str. ring på kan man ikke deltager i pokaljagten.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Moos

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juni , 2011, 22:06 »
Det er helt rigtigt som Marianne skriver at det er identifikation for dyret
- dog må det ikke være så stor en ring så den kan tages af og på i fuldvoksen
tilstand. ( men det kan en hanering heller ikke på en høne)

Ang. bedømmelse har det intet at sige, dyret vil få en helt normal point bedømmelse
uden fradrag, men det spiller mange steder ind i udregningen for præmier

et dyr med for stor ring kan normalt ikke vinde ærespræmier og vandrepokaler
efter samme regler som dyr der ikke er af eget opdræt.

vh Lars

frida

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03 Juni , 2011, 22:38 »
Det lyder som om der ikke er sket den helt store skade ::). Min datter synes bare det kunne være sjovt at få andre til at bedømme hendes høns. Hverken mig eller hende selv regner vores hyggehøns for præmievindere i andres øjne ;D I vores øjne er alle vores kyllinger/høns vinderne /o