Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Låste vinger  (Læst 8271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Låste vinger
« Svar #15 Dato: 05 Juni , 2011, 01:07 »
Der er flere ting, der taler imod en sådan vaccination..

For det første, så koster medicinen betydeligt mere her i DK, og den må ikke indføres fra andre lande, da den er receptpligtig.

Næst efter er holdbarheden meget kort, når først pakningen er brudt, og i foreninger eller klubber er det svært at styre at alle får kyllinger samme tid, da der skal vaccineres inden for det første døgn.

Hvad vi her mangler er stadig, at der fra fabrikanten laves mindre portioner, for jeg tror ikke, der er mange der får et hold kyllinger fra 10 til omkring 40 stk. der vil give 500 eller mere for vaccinen.

Måske nok, når man kommer op omkring en 40 stk. kyllinger eller flere.
I sidste ende kommer det jo an på, hvad man vil give pr. stk.

Hos mig ville det aldrig komme på tale, da jeg oftest har mindre end 10 kyllinger ad gangen.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Zoro

• Gæst
« Svar #16 Dato: 05 Juni , 2011, 01:17 »
" Jeg " kan sagtens følge dig Børge, men hvem ville alligevel ikke gerne beskytte sine 10 mulige Chokloade farvede Serama kyllinger imod Mareks, hvis æggene alene koster 20 pund stykket ?????

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 05 Juni , 2011, 01:55 Fra Jørn Clevin »

Offline Julie Frederiksen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 02 Juni , 2012, 00:15 »
Hej alle sammen.

Det blev ikke bedre med Minnie, så jeg måtte desværre bede min far om at "aflive" hende, både for hendes egen skyld og så hun ikke skulle smitte de to andre høns. I dag er det et år siden hun fik denne lidelse. Jeg er glad for at kunne meddele at hverken Snehvide eller Gurlï (mine to andre høns) er blevet smittet. I dag går de frit og min ældste høne på ca. 8 år, ligner en høne på 2 :-)

Husk at selvom der sker grimme ting, så har vi stadig alle de andre skønne ting.

R.I.P. Minnie.
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2012, 00:19 Fra Julie Frederiksen »
Mvh Julie (-:

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 03 Juni , 2012, 07:10 »
Tak for update, Julie /o
Dejligt, at de andre ikke blev syge :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk