Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så gik den ikke længere....  (Læst 742 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
Så gik den ikke længere....
« Dato: 01 Juni , 2011, 23:02 »
Vi har i dag haft besøg af, formoder vi, en ræveunge. Egentlig er vi sluppet billigt. "Kun" fire døde kyllinger, men 1,2 af mine bielefeldere og så en enkelt splash australorps hønekylling.

Manden fandt først den ene kylling, da han lige var omme i haven. Min dejlige bielefelder hanekylling, som jeg havde store forventninger til. Den var godt nok stadig levende, men var fuldstændig flået, så den blev hurtigt aflivet. Så fandt jeg en at bielefelder hønerkyllingerne, der faktisk også stadig var i live, men også flået - også her blev der gjort kort proces. Så fandt jeg ellers de to sidste kyllinger døde. En kort stund var vi ved at tro, at alle 2,3 bielefeldere var røget, og de to sidste så var taget med, men jeg så dem tilfældigt, da jeg var inde og tælle de store høns. De to små væsner havde gemt sig i noget halm bag en trækasse, lige ved siden af hønseboksen. Puha, så har jeg da LIDT til næste års avl.

Nu får vi rævesikret lidt bedre nogle steder, og så håber vi, at der ikke kommer flere ræve og bruger vores høns som tag-selv-buffet.

Men det gjorde godt nok ondt med de to, der var blevet flået levende... <W
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Så gik den ikke længere....
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2011, 23:04 »
Sikken en oplevelse  *t
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2011, 23:14 »
Også lige en  *t herfra.

De s..... ræve. Men vi kan nok ikke gøre meget andet end at rævesikre vore dyrehold.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2011, 06:59 »
Årh altså også, Tina *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2011, 08:35 »
Ja det er sørgeligt  *t

Jeg synes ræve er søde - MEN kun hvis de holder sig til skoven og spiser hvad de kan finde derude !

Nu har jeg hund og sørger for at hendes "prutter" bliver lagt i skovkanten - har indtil videre ikke haft besøg, selv om jeg ved at ræven har unger pt og de er set ikke 2 km fra hvor jeg bor.

Der er endda sikkert bevis på ungernes leg i skovbrynet - der er en der rider morgenture som har været så fiks at tage sit kamera med på ture, og hun fangede ungerne på film. Kønt ser det jo ud - bare ikke når man ved de også kan tage vores høns...

Held og lykke med resten af årets kyllinger.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk