Vi har i dag haft besøg af, formoder vi, en ræveunge. Egentlig er vi sluppet billigt. "Kun" fire døde kyllinger, men 1,2 af mine bielefeldere og så en enkelt splash australorps hønekylling.
Manden fandt først den ene kylling, da han lige var omme i haven. Min dejlige bielefelder hanekylling, som jeg havde store forventninger til. Den var godt nok stadig levende, men var fuldstændig flået, så den blev hurtigt aflivet. Så fandt jeg en at bielefelder hønerkyllingerne, der faktisk også stadig var i live, men også flået - også her blev der gjort kort proces. Så fandt jeg ellers de to sidste kyllinger døde. En kort stund var vi ved at tro, at alle 2,3 bielefeldere var røget, og de to sidste så var taget med, men jeg så dem tilfældigt, da jeg var inde og tælle de store høns. De to små væsner havde gemt sig i noget halm bag en trækasse, lige ved siden af hønseboksen. Puha, så har jeg da LIDT til næste års avl.
Nu får vi rævesikret lidt bedre nogle steder, og så håber vi, at der ikke kommer flere ræve og bruger vores høns som tag-selv-buffet.
Men det gjorde godt nok ondt med de to, der var blevet flået levende...