Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom ræven...  (Læst 4532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Så kom ræven...
« Dato: 01 Juni , 2011, 16:51 »
Og tog min rugende moskus and som lå på 11 æg, de 10 er lagt i rugemaskinen et var revnet.

På en eller anden måde har ræven i løbet af dagen gravet sig under huset, og snuppet den ene moskus and uden andre dyr har reageret på det. Så den har været heldig, anden mindre heldig.

Jeg ved ikke om der stadig er liv i æggene her omkring 14 dage gamle, synes de fleste var rimelig kolde. Men nu har jeg lige hurtigt smidt dem i rugemaskinen, men det har jeg ikke prøvet før.

nogen der kan fortælle mig temp og fugtighed ? jeg kan ikke lyse dem før senere eller imorgen.

Det super ærgerligt for det var en dejlig god and fra sidste år i hvid/brun og der røg ællingerne jo nok også. Men det er dog min egen skyld jeg ikke havde sikret det med fliser eller andet rundt om huset på ca 12 kvm, men man bliver jo klogere på den måde. Jeg er da glad for jeg ikke har hønsene rendende løs i haven, trods tanken havde strejfet mig flere gange.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Så kom ræven...
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2011, 16:59 »
Hvis ræven har nogen som helst mulighed for at grave sig ind i din hønsegård, så slagter den alle når de er lukket inde.
Hvis dine høns går frit i haven, ja så kan de slippe væk, og der er som regel nogen der er tilbage.

Dette er jo kun hvis ræven kommer om dagen, hvad den kun gør når ungerne skal lære at jage.

Surt at starte forfra.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2011, 17:17 »
Nu er der lagt sten under huset på bagsiden hvor den åbenbart havde adgang.

Rundt om alle hønse gårde og andegården er der enten fliser 40x40 eller lagt net som er ca ½ meter bredt, så der burde den ikke lige umiddelbart kunne få adgang.

Det var kun bagsiden af det hus og hønsehuset der ikke var lagt noget, da den altså skal ca 2 meter under huset langs med for at kunne komme ind. Og det var jo så derunder anden havde mast sig under og lagt sig til at ruge.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Juni , 2011, 17:54 »
der skal nok komme noget ud af de æg, vores var kolde, da anden gik, og ikke kunne komme hjem igen,  så giv dem lidt mere tid end forventet. Temp. som hønseæg 37,8, fugtighed ca 50%(men tørrugning er også prøvet og det går også) men der skal oversprøjtes med vand dagligt og vendes 2xdagligt. *k
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2011, 10:23 »
der skal nok komme noget ud af de æg, vores var kolde, da anden gik, og ikke kunne komme hjem igen,  så giv dem lidt mere tid end forventet. Temp. som hønseæg 37,8, fugtighed ca 50%(men tørrugning er også prøvet og det går også) men der skal oversprøjtes med vand dagligt og vendes 2xdagligt. *k

Tak for svaret, jeg lyste 4 af æggene i aftes. Og umiddelbart er de ihvertfald befrugtede, men er ret sikker på der også var liv i dem.  :)

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #5 Dato: 02 Juni , 2011, 11:46 »
Øv eltså men krydser  *k for æggene
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 02 Juni , 2011, 12:41 »
Stakkels and. Men jeg prøvede det samme for 3 uger siden og fik 10 sunde ællinger ud af 13 æg. Jeg oversprøjtede med vand en gang om dagen indtil de klækkede
Nu tilbage som Johanne Schiødt