Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Den særeste ting  (Læst 1242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Cirkeline Kyndesen

• Passiv bruger
  • begynder kylling...
Den særeste ting
« Dato: 27 Juli , 2008, 22:14 »
Jeg har jo med Dannys hjælp fået fat i 20 farvede Orpington kyllinger og de er bare fine. Nu er der så sket det finurlige at den ene af disse 20 kyllinger har kastet sin kærlighed på mig.  ;) Den fungerer ikke så godt i gruppen, den bliver hakket lidt af de andre, men er vist selv ude om det....Her i går var jeg så inde for at blive venner med dem alle og minsanten om den ikke kommer hen og finder sig i at blive nusset. Jeg kan til og med tage den op og så falder den i søvn hos mig.  :). Her idag skal jeg så muge lidt ud hos dem. Da jeg åbner døren springer den som den eneste ud og futter lidt rundt jeg tager den op på skulderen og så går vi sammen ned i gennem haven. Senere da de skal have aftensmad hopper den op til mig for at blive nusset igen og for at få et bedre overblik i huset. Hvor er den dog bare sjov. Nu er det så bare at jeg håber at det er en høne så den kan blive ellers må jeg jo se hvad jeg kan gøre for den. Nænner vist ikke at slagte den.  ;D

Cirk
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Den særeste ting
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2008, 07:23 »
Nååååååååååhåååååååååååå hvor kært :-) For år tilbage da jeg havde wyandotter (som vi også havde fra små daggamle kyllinger) var de også helt tamme, når man satte sig i hønsehuset nærmest sloges de om at sidde på skøddet og blive nusset.

Og jeg har jo for kort tid siden købt to isa brown høns, og den ene er altså blevet underhund i flokken... men hun er helt pjattet med mig, hun kommer når jeg kalder og vil gerne nusses og kæles med :-) (Det er forresten BOK, min byldehøne)

Såååå jeg kunne også godt forrestille mig at hun kommer til at dø af alderdom (eller slid)

Men det er bare sødt er det :-)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 28 Juli , 2008, 08:09 »
Ja hold da op hvor nogle søde indlæg, jeg får jo også lyst til at fortælle om min egen lille høne, jeg har en silke, som ikke ligner en silke, den har glatte fjer men blå hud, det er også en sød lille trold, den er også som ejres den eneste der kommer mig i møde og spiser af hånde, og det er lige før den hopper op på min hånd, selv om hun måske ikke er ren,  "men ægget var dyrt" så får hun lov at leve, hun er bare så skøn.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Cirkeline Kyndesen

• Passiv bruger
  • begynder kylling...
« Svar #3 Dato: 29 Juli , 2008, 20:34 »
opdatering på Pips

Nu har vi gået ude hele dagen og hver gang vi går forbi hønsegården kommer Pips rendende og vil ud. Den enser ikke de store høns og er i fare for at blive sat på plads men hen til hegnet det skal den. Den kommer når man kalder. Hopper ud af døren når man åbner. Spurter efter mig ind til fodertønderne, så falder der jo også noget af, det er ganske vidst... ;)
 Min mand synes at den er super sjov, ungerne kan bære den lidt rundt og den finder sig i at vores ældste dreng Anton (2år) løfter den lidt rundt og klapper den lidt på ryggen.  ;D
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...